تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 10:24
290 بازدید
کد خبر : 2615

ارتقای فناوری فشرده سازی ویدئو با هوش مصنوعی

ارتقای فناوری فشرده سازی ویدئو با هوش مصنوعی

یک شرکت تجاری قصد دارد مشکلات مختلف مربوط به فشرده سازی و پخش آنلاین فایل‌های ویدئویی را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برطرف کند تا نتیجه نهایی حجم و کیفیت مناسبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، چری بسنبرخ مدیر عامل شرکت دیپ رندر در این مورد گفته است: «فرایند توسعه کدک های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفت کرده است.»

وی در جستجوی راهی بهتر برای فشرده سازی فایل‌های ویدئویی، با ارسلان ظفر، دانشجوی علوم رایانه و یادگیری ماشینی در کالج امپریال لندن ملاقات کرد، تأسیس کرد. دو طرف در یک پروژه تحقیقاتی برای ارتقای باز توزیع داده‌های چند ترابایت ویدئو در یک شبکه رایانه‌ای همکاری کردند و طی آن کاستی‌های فناوری فشرده سازی فایل‌های ویدئویی را از نزدیک تجربه کرده‌اند.

شرکتی که این دو نفر تأسیس کردند بعد از جمع آوری سرمایه اولیه ۱.۶ میلیون پوندی (۱.۸۱ میلیون دلار) در دو سال قبل حالا مجموع درآمد خود را به ۵.۷ میلیون دلار رسانده است.

این شرکت با فرض عدم افزایش سرعت اینترنت، تصمیم گرفت برای ارتقای کیفیت نمایش آنلاین فایل‌های ویدئویی در حال پخش داده‌هایی را که از طریق وب جریان می‌یابد کوچک‌تر کند.

از این رو، فناوری یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و فناوری فشرده‌سازی با هم ترکیب شد تا روشی اساسی و جدید برای فشرده‌سازی داده‌ها ایجاد شود و در نهایت نسبت‌های فشرده‌سازی تصویر و ویدئو به‌طور قابل‌توجهی بهتر شود.»

راه حل اختصاصی شرکت دیپ رندر راه اندازی یک پلتفرم آگنوستیک است که برای ایجاد آن، این شرکت مجموعه داده‌های بیش از ۱۰ میلیون ویدئو را گردآوری کرده است.

هوش مصنوعی بر اساس این ویدئوها الگوریتم‌هایی را ابداع کرد تا فشرده سازی داده‌های ویدئویی به طور خودکار انجام شود. این شرکت در نهایت از ترکیبی از سخت‌افزارهای مختلف و ابری برای آموزش خودکار شیوه فشرده سازی ویدئویی استفاده کرد که اولی شامل بیش از صد پردازنده گرافیکی بود.

دیپ رندر ادعا می‌کند استاندارد فشرده‌سازی ابداع شده آن ۵ برابر بهتر از استاندارد HEVC است که یک کدک پرکاربرد بوده و می‌تواند به طور آنی بر روی دستگاه‌های تلفن همراه با یک تراشه شتاب‌دهنده هوش مصنوعی (مثلاً موتور عصبی اپل در آیفون‌های مدرن) اجرا شود.

این شرکت در حال مذاکره با سه شرکت بزرگ فناوری – با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار – برای استفاده از این فناوری منحصر به فرد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.