تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 5:12
210 بازدید
کد خبر : 2791

امسال تقریباً احساس می‌کنید که در یک نمایشگاه خودرو هستید

امسال تقریباً احساس می‌کنید که در یک نمایشگاه خودرو هستید

نمایشگاه CES ۲۰۲۳ اولین نمایشگاه کاملا حضوری از سال ۲۰۲۰ تاکنون است که انتظار می‌رود میزبان ده‌ها هزار بازدیدکننده باشد تا آخرین گجت‌ها و نوآوری‌های فناوری را که تحت سلطه هوش مصنوعی پدید آمده‌اند، به عموم مردم نمایش دهد. به گزارش ایسنا، آخرین جهش‌ها در هوش مصنوعی در همه چیز از خودروها و ربات‌ها گرفته

نمایشگاه CES ۲۰۲۳ اولین نمایشگاه کاملا حضوری از سال ۲۰۲۰ تاکنون است که انتظار می‌رود میزبان ده‌ها هزار بازدیدکننده باشد تا آخرین گجت‌ها و نوآوری‌های فناوری را که تحت سلطه هوش مصنوعی پدید آمده‌اند، به عموم مردم نمایش دهد.

به گزارش ایسنا، آخرین جهش‌ها در هوش مصنوعی در همه چیز از خودروها و ربات‌ها گرفته تا لوازم خانگی در نمایشگاه سالانه CES که این هفته در لاس وگاس آمریکا افتتاح می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود.

ده‌ها هزار بازدیدکننده پس از اینکه در سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع همه‌گیری مجبور شدند به شکل مجازی از این نمایشگاه بازدید کنند و نمایشگاه در سال گذشته نیز به صورت ترکیبی برگزار شد، به بازگشت به سالن‌های مملو از جمعیت و انجام معاملات سریع که از ویژگی‌های بارز آن است، امیدوارند.

آوی گرینگارت، تحلیلگر فناوری می‌گوید: نمایشگاه CES در سال ۲۰۲۲ با سالن‌های خالی و بدون برگزاری سخنرانی‌ها سایه‌ای از خودش بود. اما امسال انتظار داریم ازدحام جمعیت و سخنرانی‌ها و جلسات پشت درهای بسته دوباره به این نمایشگاه تجاری بازگردد.

نمایشگاه CES که به طور رسمی در پنج ژانویه افتتاح می‌شود، در وسعتی بیش از ۱۸ هکتاری از مرکز همایش‌های گسترده لاس وگاس گرفته تا غرفه‌هایی که در پارکینگ‌ها برپا شده است، برگزار خواهد شد.

به گفته تحلیلگران انتظار می‌رود نسل جدید خودروها، کامیون‌ها، قایق‌ها، تجهیزات کشاورزی و حتی خودروهای پرنده امسال توجه‌ها را به خود جلب کنند.

کوان یالوویتز، تحلیلگر فناوری می‌گوید: امسال تقریباً احساس می‌کنید که در یک نمایشگاه خودرو هستید. خودروها سیستم‌ عامل‌هایی شبیه به گوشی‌های هوشمند یا لپ‌تاپ دارند.

گرینگارت می‌گوید خودروهای برقی تقویت‌شده با هوش مصنوعی نیز خودنمایی خواهند کرد.

راب اندرل، تحلیلگر مستقل فناوری می‌گوید: آنچه واقعاً سر و صدا کرده، خودروهای پرنده شخصی سازی شده است. اساساً آنها پهپادهای حامل انسان هستند.

امسال تقریباً احساس می‌کنید که در یک نمایشگاه خودرو هستید

در نمایشگاه امسال همچنین جهان‌های مجازی فراگیر(متاورس) به رهبری شرکت متا تحت هدایت مارک زاکربرگ، برخلاف انتقادهایی که مبنی بر سرمایه‌گذاری بیش از حد این میلیاردر در این بخش اثبات نشده وجود دارد، به عنوان آینده اینترنت همیشه در حال تکامل دیده می‌شوند.

واقعیت مجازی یکی از موضوعات اصلی در CES سال گذشته بود که انتظار می‌رود امسال نیز دوباره برجسته شود. شرکت متا به مهمانان اجازه می‌دهد تا آخرین هدست واقعیت مجازی Oculus Quest آن را امتحان کنند و تلاش می‌کند شک‌ها را مبنی بر این که تلاش این شرکت برای توسعه متاورس درست بوده است یا نه، برطرف کند.

گجت‌ها یا سرویس‌هایی که به عنوان بخشی از نسل بعدی اینترنت یا “Web۳” معرفی می‌شوند، انتظار می‌رود که شامل واقعیت ترکیبی و همچنین فناوری بلاک‌چین و NFT باشند.

Web۳ نوید یک اینترنت غیرمتمرکزتر را می‌دهد، جایی که غول‌های فناوری، مشاغل بزرگ یا دولت‌ها دیگر همه کلیدهای زندگی آنلاین مردم را در دست ندارند.

کارولینا میلانسی، تحلیلگر موسسه Creative Strategies می‌گوید: نحوه اتصال ما بخشی از روند بزرگ CES امسال خواهد بود.

امسال تقریباً احساس می‌کنید که در یک نمایشگاه خودرو هستید

گرینگارت خاطرنشان می‌کند که برخی از رونمایی‌ها در نمایشگاه امسال احتمالاً تأثیرات همه‌گیری کرونا را نشان می‌دهند، زیرا محصولاتی که در طول قرنطینه و دورکاری دور طراحی شده‌اند، حتی اگر سبک زندگی به حالت قبل از شیوع کووید بازگردد، راهی بازار می‌شوند که در میان آنها فناوری‌های طراحی شده برای ارزیابی بهتر سلامت و ارتباط از راه دور با مراقبان بهداشتی محبوب خواهد بود.

اگرچه این نمایشگاه به محصولات مصرفی اختصاص دارد، اما محیط زیست نیز در آن اهمیت دارد و شاهد ابزارهایی که برای جمع‌آوری زباله‌ها از آبراه‌ها طراحی شده‌اند و برنامه‌هایی خواهیم بود که به مردم کمک می‌کنند مصرف انرژی را کاهش دهند.

به گفته تحلیلگران، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای کاهش انتشار کربن، پلاستیک را از بسته‌بندی‌های خود حذف می‌کنند و به مواد زیست‌تخریب‌پذیر روی می‌آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه