تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مرداد 1401 - 6:11
202 بازدید
کد خبر : 2472

ایربادهایی که بیماری‌های گوش را تشخیص می‌دهند

ایربادهایی که بیماری‌های گوش را تشخیص می‌دهند

ایربادهایی که به بلوتوث مجهز هستند و با یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب شده‌اند، می‌توانند به شناسایی بیماری‌های شایع گوش کمک کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران “دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو” (University at Buffalo)، از ایربادهای مجهز به بلوتوث و یک سیستم یادگیری عمیق مبتنی بر هوش

ایربادهایی که به بلوتوث مجهز هستند و با یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب شده‌اند، می‌توانند به شناسایی بیماری‌های شایع گوش کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران “دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو” (University at Buffalo)، از ایربادهای مجهز به بلوتوث و یک سیستم یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند تا سه بیماری شایع گوش را با یک آزمایش صوتی ساده و غیرتهاجمی شناسایی کنند که از صدا برای ترسیم ساختار گوش استفاده می‌کند.

این سیستم موسوم به “ایرهلث” (EarHealth)، مجموعه‌ای از ایربادهای بلوتوثی را به کار می‌گیرد که با میکروفون‌هایی تقویت شده‌اند و به یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند متصل هستند. این سیستم، یک سیگنال صوتی را به داخل گوش ارسال می‌کند. سپس ایربادها، نحوه بازتاب سیگنال از طریق کانال‌های گوش را ضبط می‌کنند و سیستم را قادر می‌سازند تا ساختار منحصربه‌فرد گوش داخلی هر کاربر را ترسیم کند.

این ارزیابی در حالی انجام می‌شود که کاربر سالم است تا یک خط مبنا را ایجاد کند و سپس، همان آزمایش به صورت دوره‌ای برای بررسی تغییرات انجام می‌شود. در آزمایش‌های انسانی با استفاده از ۹۲ داوطلب، این سیستم توانست سه بیماری شایع را که هندسه گوش را تغییر می‌دهند، تنها با بررسی تغییرات در هندسه گوش داخلی، با دقت ۸۲.۶ درصد تشخیص دهد.

سه بیماری که این سیستم شناسایی کرد، عبارتند از انسداد توسط جرم گوش، پارگی پرده گوش و عفونت شایع گوش که به نام عفونت گوش میانی شناخته می‌شود. سیستم در بسیاری از موارد توانست بیماری‌ها را مدت‌ها قبل از این که به مشکلات جدی تبدیل شوند، شناسایی کند.

دکتر “ژانپنگ جین” (Zhanpeng Jin)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما با ایرهلث، نخستین سیستم مبتنی بر ایرباد را توسعه داده‌ایم که وضعیت سلامتی گوش را با روشی مؤثر، مقرون‌به‌صرفه و مورد رضایت کاربر کنترل می‌کند. از آنجا که سیستم ما قابلیت تشخیص زودهنگام این مشکلات را دارد، می‌تواند سلامتی بسیاری از افراد را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

به گفته پژوهشگران، آنها با بررسی این که موهای گوش، التهاب پرده گوش و سایر عوامل چگونه ممکن است در فرآیند بررسی نقش داشته باشند، در حال تلاش برای بهبود دقت سیستم هستند. در هر حال، به نظر می‌رسد که این سیستم به اندازه کافی موثر، مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش باشد تا بتوان از آن به طور گسترده برای معاینات منظم و فوق سریع گوش استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه