تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 5:12
186 بازدید
کد خبر : 2801

جنگ اوکراین ظهور «ربات‌های قاتل» را تسریع کرده است

جنگ اوکراین ظهور «ربات‌های قاتل» را تسریع کرده است

پهپهادهای استفاده شده در جنگ اوکراین پیشرفت جریان فناوری ربات‌های جنگی خودکار را سرعت بخشیده‌ و بیانگر آغاز عصری جدید در دنیای جنگ‌افزارها هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان و محققان نظامی و هوش مصنوعی بر این باورند که هرچه این جنگ بیشتر طول می‌کشد، احتمال استفاده از پهپادها برای شناسایی،

پهپهادهای استفاده شده در جنگ اوکراین پیشرفت جریان فناوری ربات‌های جنگی خودکار را سرعت بخشیده‌ و بیانگر آغاز عصری جدید در دنیای جنگ‌افزارها هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان و محققان نظامی و هوش مصنوعی بر این باورند که هرچه این جنگ بیشتر طول می‌کشد، احتمال استفاده از پهپادها برای شناسایی، هدف‌گیری و حمله به اهداف بدون دخالت انسان‌ها بیشتر می‌شود.

این اتفاق یک انقلاب در دنیای فناوری نظامی محسوب خواهد شد که می‌توان آن را با اختراع مسلسل مقایسه کرد. اوکراین همین حالا هم پهپادهای نیمه‌خودکار و تسلیحات ضدپهپادی مجهز به هوش مصنوعی دارد. روسیه هم مدعی است که تسلیحاتی با هوش مصنوعی دارد، گرچه هنوز مدرکی برای اثبات این ادعا در دست نیست. اما هیچ نمونه ثبت شده‌ای از استفاده از ربات‌های تماماً خودکار در جنگ وجود ندارد.

کارشناسان معتقدند که روسیه یا واکراین به زودی از این سلاح‌های استفاده خواهند کرد.

زاچاری کالنبورن، تحلیلگر تسلیحاتی دانشگاه جورج میسون می‌گوید: بسیاری از کشورها در حال توسعه این فناوری هستند. ظاهرا آنقدرها هم کار پیچیده‌ای نیست!

حتی کنشگرانی که از سال‌ها قبل با توسعه “ربات‌های قاتل” مقابله کرده‌اند، امروز ظهور آن‌ها را اجتناب‌ناپذیر دانسته و تنها تلاش می‌کنند تا حوزه استفاده از این ربات‌ها را محدود کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.