تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 22:21
282 بازدید
کد خبر : 2321

ساخت آواتار دیجیتال صورت با امواج صوتی

ساخت آواتار دیجیتال صورت با امواج صوتی

مهندسان دانشگاه کرنل یک گجت پوشیدنی جدید ابداع کرده اند که با استفاده از سونار حالات صورت فرد را رصد می کند و یک آواتار دیجیتال براساس آن می سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، به این ترتیب برای ساخت آواتار نیازی به دوربین نخواهد بود و نگرانی های امنیتی برطرف می شود.

سونار یا ناوبری و فاصله یابی صوتی نام دستگاه ردیابی است که به کمک منتشر کردن امواج صوتی عمل می‌کند و ارتباط میان یگان‌های زیردریایی و شناور را با هم فراهم می‌کند.

دستگاهی که محققان ساخته اند EarIOنام دارد و متشکل از یک گوشی با میکروفون و همچنین بلندگوهایی در دو طرف سر کاربر است که می توان آن را به هدست های معمولی متصل کرد. هر بلندگو پالس هایی از امواج را به سمت صورت کاربر منتشر می کند که خارج از طیف شنوایی انسان هستند. پژواک این امواج توسط میکروفون ها جذب می شوند.

نمایه های پژواک به دلیل نحوه حرکت، کشش و چین و چروک شدن پوست کاربر در حین ایجاد حالات مختلف صورت یا هنگام صحبت کردن، اندکی تغییر می کنند. پس از آن الگوریتم‌های آموزش‌دیده مخصوص می‌توانند این نمایه های پژواک را تشخیص دهند و به سرعت حالات صورت کاربر را بازسازی کنند و آن را در یک آواتار دیجیتال نمایش دهند.

کی لی یکی از مولفان این پژوهش می گوید: الگوریتم توسعه یافته با کمک هوش مصنوعی ارتباطات پیچیده ای بین حرکات ماهیچه ها و حالات صورت را می یابد که چشمان انسان قادر به شناسایی آن نیست.

محققان سیستم Ear IO را روی ۱۶ شرکت کننده آزمایش کردند. هنگام انجام آزمایش الگوریتم مذکور روی یک موبایل عادی به کار گرفته شد. دستگاه توانست حالات صورت را به خوبی یک دوربین معمولی بازسازی کند. صدای پس زمینه مانند باد، صحبت. کردن یا سروصدای خیابان در توانایی این فناوری برای ثبت اطلاعات صورت تداخلی ایجاد نکرد.

به گفته محققان این فناوری برای شبیه سازی حالات صورت آواتار دیجیتال در بازی های رایانه ای، واقعیت مجازی یا متاورس نیز کارآمد است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه