تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 8:59
238 بازدید
کد خبر : 220

شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵ مورد ارتقا می‌یابند

شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵ مورد ارتقا می‌یابند

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از هفت مورد به ۱۵ مورد در سطح استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد. حبیب ابراهیم‌پور در اولین نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: پنج محور کاری در تحقق شعار سال مد نظر است که در گام نخست

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از هفت مورد به ۱۵ مورد در سطح استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد.

حبیب ابراهیم‌پور در اولین نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: پنج محور کاری در تحقق شعار سال مد نظر است که در گام نخست توسعه زیرساخت‌ها برای زیست بوم دانش‌بنیان است که سعی می‌کنیم در کنار تکمیل کارخانه نوآوری، احداث پارک علم و فناوری را در پنج هکتار شاهد باشیم.

وی از پیگیری برای اخذ مجوز احداث برج فناوری با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه ما از ظرفیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم و در کنار آن سعی خواهیم کرد تا کارگزاری شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به تناسب توسعه مجموعه‌های فناور در مرکز استان، در شهرستان‌های دیگر نیز این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت که در پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر و خلخال سعی بر راه‌اندازی مجموعه‌های فناورانه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری سلامت و همچنین تولید محصولات متنوع باغی است.

ابراهیم‌پور از توسعه زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی ۲ پردیس فناورانه در استان خبر داد و افزود: اولین پردیس با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و در زمینی به مساحت پنج هکتار و ۲ ساختمان اهدایی اجرایی شده و به انجام می‌رسد.

وی از راه‌اندازی دومین پردیس در پردیس علم و فناوری در مجموعه کشت و صنعت مغان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار این امر امکان‌سنجی برای راه‌اندازی پردیس مشترک علم و فناوری با کشور آذربایجان آغاز شده است.

ابراهیم‌پور به توسعه نواحی نوآوری در چهار نقطه استان اشاره کرد و ادامه داد:‌ مراکز نوآوری ۱۰گانه استان نیز در سال‌جاری توسعه می‌یابد و ما در تلاش هستیم تا مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۲ آزمایشگاه صنایع غذایی و گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرده و در تلاش هستیم تا توسعه کمی و کیفی شرکت‌های فناور را با اشتغالزایی ۶۱۵ نفر و در قالب ۲۷ شرکت انجام دهیم.

ابراهیم‌پور از افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از هفت مورد به ۱۵ مورد و شرکت‌های دانش‌بنیان پارکی از ۲۲ شرکت به ۴۴ شرکت خبر داد و بیان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان شهرکی نیز به ۲۰ مورد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا تعداد شهرک‌های خلاق را از ۱۲ به ۲۴ مورد افزایش دهیم و در کنار آن از برگزاری رویدادهای شتاب‌دهنده و فناورانه نیز در حوزه‌های مختلف حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

ابراهیم‌پور به ورود دانشجویان به حوزه صنعت و بازار با هدف اشتغالزایی خبر داد و تصریح کرد: تعریف مدل همکاری مشترک با سازمان‌های مختلف هدف‌گذاری شده و امیدواریم در یک ارزیابی مناسب در حوزه‌های صنعت، معدن، فرهنگی، آموزشی و کشاورزی بتوانیم از کانون‌های شکوفایی حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فعالیت قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌های مختلف و رصد فعالیت‌های انجام شده به صورت دقیق خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا در کنار توسعه پارک علم و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان واحدهای فناور را بر اساس تقاضامحوری مورد حمایت جدی قرار دهیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه