تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 5:14
196 بازدید
کد خبر : 2858

فریب هوش مصنوعی در تشخیص چهره با لباس‌های پر زرق و برق

فریب هوش مصنوعی در تشخیص چهره با لباس‌های پر زرق و برق

یک شرکت ایتالیایی، لباس‌هایی با طراحی شلوغ ارائه داده است که می‌توانند هوش مصنوعی را در تشخیص چهره افراد بدون ماسک فریب دهند. به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت ایتالیایی «Capable» لباس‌های بافتنی‌ پنبه‌ای را ارائه داده است که از نظر بصری گیج‌کننده و بسیار گرانقیمت هستند. این لباس‌ها به گونه‌ای

یک شرکت ایتالیایی، لباس‌هایی با طراحی شلوغ ارائه داده است که می‌توانند هوش مصنوعی را در تشخیص چهره افراد بدون ماسک فریب دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت ایتالیایی «Capable» لباس‌های بافتنی‌ پنبه‌ای را ارائه داده است که از نظر بصری گیج‌کننده و بسیار گرانقیمت هستند. این لباس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیستم‌های تشخیص چهره هوش مصنوعی را فریب می‌دهند؛ به طوری که سیستم‌های یادگیری ماشینی فکر می‌کنند کسی که لباس را پوشیده یک حیوان است، نه یک انسان.

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که چرا افراد مایل نیستند توسط فناوری تشخیص چهره گسترده ردیابی شوند. تصور بیشتر مردم این است که اکنون دولت‌ها در سراسر جهان به سیستم‌هایی دسترسی دارند که می‌توانند آنها را به سادگی با استفاده از فیلم‌ دوربین‌های نظارتی شناسایی کنند و مشخصات آنها را بدانند. حتی در کشورهایی که دولت‌ها سوگند یاد کرده‌اند از تشخیص چهره برای چنین منظوری استفاده نخواهند کرد، این فناوری به اندازه‌ای در دسترس شرکت‌ها است که می‌توانند و از آن برای هدف قرار دادن مردم در تبلیغات استفاده کنند.

شما می‌توانید بیشتر این ماشین‌ها را با پوشیدن ماسک فریب دهید اما خانه مد Capable، راه حل خلاقانه‌ای را ارائه کرده است که سیستم‌های هوش مصنوعی را حتی با دیدن چهره‌ای که کاملا در معرض دید قرار دارد، فریب می‌دهد.

مجموعه «مانیفستو»(Manifesto) که به عنوان بخشی از پروژه دکتری «راشل دیدرو»(Rachele Didero)، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت در «دانشگاه میلان»(UniMi) طراحی شده است، طیف گسترده‌ای از الگوها را به کار می‌گیرد که برای انسان‌ها عجیب و پر زرق و برق به نظر می‌رسند اما جزئیات و نشانه‌هایی را در بر دارند که سیستم‌های هوش مصنوعی را تحریک می‌کند تا کل بدن شما را به ‌عنوان گورخر، سگ یا زرافه در نظر بگیرند، نه به‌ عنوان یک انسان. این کار به سیستم‌های هوش مصنوعی اجازه نمی‌دهد تا با تجزیه و تحلیل چهره، به دنبال یافتن یک همتا برای آن باشند.

فریب هوش مصنوعی در تشخیص چهره با لباس‌های پر زرق و برق

دیدرو این طرح‌ها را با استفاده از یک سیستم تشخیص اشیا موسوم به «یولو»(YOLO) تهیه کرده است. این سیستم مبتنی بر شبکه عصبی می‌تواند بلافاصله اشیا را طبقه‌بندی کند. دیدرو هنگام آموزش با استفاده از پایگاه داده عکس‌ها، تشخیص چهره‌ را آزمایش کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه