تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 6:21
260 بازدید
کد خبر : 2454

نگارش بیش از ۵۰ پایان نامه در مورد هوش مصنوعی توسط طلاب حوزه علمیه

نگارش بیش از ۵۰ پایان نامه در مورد هوش مصنوعی توسط طلاب حوزه علمیه

ایسنا/قم مدیر حوزه های علمیه توجه حوزه‌های علمیه به هوش مصنوعی را امری مهم خواند و گفت: حوزه‌های علمیه در مباحث علمی و نخبگانی پیشرو بوده و در عصر حاضر با توجه به اهتمام یادگیری هوش مصنوعی، طلاب حوزه‌های علمیه برنامه‌های متعددی در این زمینه دارند که می‌تواند وجود بیش از ۵۰ پایان نامه در

ایسنا/قم مدیر حوزه های علمیه توجه حوزه‌های علمیه به هوش مصنوعی را امری مهم خواند و گفت: حوزه‌های علمیه در مباحث علمی و نخبگانی پیشرو بوده و در عصر حاضر با توجه به اهتمام یادگیری هوش مصنوعی، طلاب حوزه‌های علمیه برنامه‌های متعددی در این زمینه دارند که می‌تواند وجود بیش از ۵۰ پایان نامه در مورد هوش مصنوعی که مورد نگارش قرار گرفته است را نام برد.

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر شبکه قرآن و معارف  که چهارم مرداد ماه انجام شد، ضمن بیان استفاده از ظرفیت دهه محرم و روز عاشورا در تبیین معارف اهل بیت (ع) با تأکید بر ضرورت کار رسانه در جهت معارف قرآنی، عنوان کرد: امروزه حوزه علمیه در عرصه‌های مختلف دارای طرح‌ها و مطالعات و ذخایر علمی غنی است که این امر کار رسانه‌ای درخور فعالیت‌های علمی می‌طلبد؛ چرا که حوزه علمیه طرح‌های تحولی دانشی که دارای مباحث تخصصی و رشته‌های متناسب با نیاز روز است را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه در راستای رسالت‌های خود در دوره‌های مهارتی و پودمانی درصدد تولید محتوا است همچنین در این نهاد فاخر، شاهد منابع علمی و غنی در پایان‌نامه‌ها و مجلات علمی پژوهشی هستیم و می‌توان گفت، وجود انجمن‌های علمی حوزه ظرفیت بسیار بالای در زمینه گفتمان سازی علمی را دارد.

وی راه اندازی ستادهای راهبردی حوزه‌های علمیه را در جهت جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه را امری مهم دانست و ابراز کرد: ستادهای راهبری حوزه که با حضور نمایندگان نهادهای مختلف و اعضای حقیقی فعال، تشکیل شده است می‌تواند در زمینه فرهنگ سازی و گفتمان سازی ارزش‌های انقلاب اسلامی جامعه را همراهی کند.

آیت‌الله اعرافی توجه حوزه‌های علمیه به هوش مصنوعی را امری مهم خواند و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در مباحث علمی و نخبگانی پیشرو بوده و در عصر حاضر با توجه به اهتمام یادگیری هوش مصنوعی، طلاب حوزه‌های علمیه برنامه‌های متعددی در این زمینه دارند که می‌تواند وجود بیش از ۵۰ پایان نامه در مورد هوش مصنوعی که مورد نگارش قرار گرفته است را نام برد.

وی توجه نخبگانی رسانه‌ها به ۱۰۰ سالگی باز تأسیس حوزه علمیه قم را مهم خواند و اظهار کرد: توجه رسانه‌ها به ۱۰۰ سالگی حوزه امری مهم است که باید به آن توجه داشته باشیم، لذا لازم است برنامه‌های تلویزیونی تهیه و تدوین شود و شبکه قرآن با توجه با رسالت‌های خود فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه که در ۱۰۰ سال اخیر رقم خورده است را مورد توجه قرار دهد لذا در این راستا می‌توان به تفسیر المیزان و تفاسیر موضوعی که توسط بعضی از مراجع نگارش شده است نام برد همچنین تفسیرهای تخصصی معطوف به علوم انسانی و غیر علوم انسانی که گام مهمی در حوزه علمیه قم است مورد توجه باشند.

تعاملات حوزه‌های علمیه و صداوسیما تنها در کار میدانی گسترده می‌شود

عضو فقهای شورای نگهبان توجه تفسیر قرآن به زبان هنر را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارائه تفاسیر قرآن کریم به زبان هنر در عرصه تفسیر و ترجمه باید مورد توجه باشد لذا صداوسیما در تولید برنامه‌های تفسیر باید پای‌کار باشد، چرا که این نهاد اطلاع رسانی همواره در جهت نشر و تبیین معارف الهی گام برداشته است.

وی لزوم همکاری بیشتر صداوسیما با حوزه‌های علمیه در جهت نشر معارف اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داد و افزود: صداوسیمای تمدنی در طراز انقلابی نیازمند است در جهت نشر معارف اهل بیت (ع) حضور پررنگی داشته باشد و در تولید برنامه‌های دینی در تبیین معارف الهی دینی و اهل بیتی (ع) نباید اشکال و صورت های ظاهری را لحاظ کند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: با توجه به اینکه صداوسیما در عرصه انتقال مفاهیم اسلامی تلاش بسیاری کرده است در ادامه راه در جهت پیشبرد اهداف متعالی نیاز است، تعاملات حوزه‌های علمیه و صداوسیما گسترده شود و در جهت تحقق این امر مهم تنها به امضای تفاهم نامه نباید اکتفا شود، بلکه کارمیدانی بین این دو نهاد صورت بپذیرد.

اعتلای رویکرد معارفی شبکه قرآن تنها به واسطه همراهی نخبگان حوزه رقم می‌خورد

محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن، در این دیدار عنوان کرد: شبکه قرآن در نشر معارف اهل بیتی و قرآنی توجه خود را به سمت قم قرار داده است و در تلاش است از ظرفیت‌های قرآنی این شهر مقدس بهره کافی را ببرد.

وی در بیان تولیدات قرآنی ابراز کرد: شبکه قرآن در تبیین گفتمان انقلاب و حوزه علمیه دو برنامه تولید کرده است که یکی از آن برنامه «طاقچه» است و در این برنامه به معرفی کتب دینی و گفتمان علمی انقلاب توجه شده است و همچنین برنامه «صدرا» دیگر برنامه تولیدی است که معرفی پایان‌نامه‌های طلاب و دستاوردهای علمی حوزه و نخبگان آن در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر شبکه قرآن تصریح کرد: توجه به جریان معارفی در شبکه قرآن مورد توجه جدی است و در این عرصه تولید مباحث قرآنی و هسته‌ای فکری نیازمند استفاده از تجارب نخبگان حوزه قم است که در این راستا در میدان برنامه‌های تولیدی به مباحث تفسیر و سبک زندگی اسلامی توجه می‌شود و امید است تحولی در رویکرد معارفی رقم بخورد که این امر نیازمند تولید محتوای دینی و نخبگان حوزوی است.

وی همراهی حوزه‌های علمیه در عرصه رسانه را امری مهم خواند و بیان کرد: دغدغه بنده اعتلای رویکرد معارفی در شبکه قرآن و صداوسیما است که این امر مهم تنها به واسطه همراهی نخبگان حوزه رقم می‌خورد و همواره سعی می‌شود روایت انقلاب اسلامی که اسلام آن حوزه و امتداد آن جهان اسلام است در شبکه قرآن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.