تاریخ انتشار: دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:56

گروهی از محققان دانشگاه استنفورد می‌گویند از طریق تصویربرداری از بخش‌هایی از مغز می‌توان پیش بینی کرد کدامیک از ویدئوهای اینترنتی محبوب شده و بارها دیده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پیش بینی اینکه ویدئوهای تولید شده برای انتشار در اینترنت تا چه حد با استقبال مواجه می‌شوند، کار ساده ای نیست و پژوهشگران دانشگاه استنفورد برای پی بردن به این موضوع تحقیقاتی را بر روی مغز انسان انجام داده و متوجه شده‌اند که تنها در چند ثانیه آغازین مشاهده هر ویدئو، در صورت جذاب بودن آن برای افراد بخش‌های خاصی از مغز فعال می‌شوند.

روش یادشده که پیش بینی عصبی نام دارد، می‌تواند کاربردهای مختلفی به خصوص در زمینه ارتقای بازاریابی اینترنتی داشته باشد و به یافتن روش‌های دقیق‌تری برای تولید ویدئوهای جذاب منجر شود. از این طریق پیش بینی علایق هر فرد در زمینه خریدهای آنلاین نیز راحت تر خواهد شد. زیرا می‌توان درک کرد فرایند تصمیم‌گیری در مورد انتخاب و خرید هر محصول چگونه رخ می‌دهد.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده از این طریق فرایندهای مغزی مشارکت افراد در امور خیریه و جمع‌آوری پول در اینترنت، خرید موسیقی و غیره را حدس بزنند.

بر این مبنا می‌توان یک تصویر کلی از نحوه وقت گذرانی هر فرد در روز، به خصوص در ارتباط با نحوه استفاده از اینترنت را به دست آورد.

خروج از نسخه موبایل