تاریخ انتشار : شنبه 26 شهریور 1401 - 6:11
106 بازدید
کد خبر : 2552

آموزش خنده به ربات‌ها

آموزش خنده به ربات‌ها

دانشمندان تلاش می‌کنند به ربات‌ها خندیدن در زمان و شیوه مناسب را آموزش دهند و امیدوارند این سیستم بتواند مکالمات طبیعی بین انسان‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد. به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، خنده اشکال مختلفی دارد؛ از خنده مؤدبانه تا خنده‌های بلند مُسری. دانشمندان در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی

دانشمندان تلاش می‌کنند به ربات‌ها خندیدن در زمان و شیوه مناسب را آموزش دهند و امیدوارند این سیستم بتواند مکالمات طبیعی بین انسان‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، خنده اشکال مختلفی دارد؛ از خنده مؤدبانه تا خنده‌های بلند مُسری. دانشمندان در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی هستند که هدف آن افزودن قابلیت خندیدن به ربات‌ها با روشی صحیح و در زمان مناسب است.

تیم سازنده این ربات خندان که اریکا (Erica) نام دارد، می‌گویند که این سیستم می‌تواند مکالمات طبیعی بین افراد و سیستم‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

دکتر کوجی اینو (Koji Inoue) از دانشگاه کیوتو و نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی برقراری ارتباطی همدلانه بین ربات‌ها و انسان‌ها است. ما به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه‌هایی که ربات بوسیله آن می‌تواند با کاربران همدلی کند، خندیدن است.

“اینو” و همکارانش تصمیم گرفتند تا به سیستم هوش مصنوعی خود هنر خنده محاوره‌ای را آموزش دهند. آنها داده‌های مربوط به بیش از ۸۰ گفتگوی سریع بین دانشجویان پسر دانشگاه و ربات را که در ابتدا توسط چهار بازیگر زن تازه‌کار از راه دور اداره می‌شد، جمع‌آوری کردند.

داده‌های مربوط به این گفتگوها بر اساس نوع خنده دسته‌بندی شدند و سپس از این داده‌ها برای آموزش یک سیستم یادگیری ماشینی استفاده شد که تصمیم می‌گرفت که آیا زمان مناسبی برای خندیدن هست یا خیر و همچنین نوع مناسب خنده را انتخاب می‌کرد.

محققان می‌گویند که خنده می‌تواند به ساخت ربات‌هایی با شخصیت متمایز کمک کند.

“اینو” می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که ربات‌ها می‌توانند شخصیت متمایز خود را از طریق مکالمه و رفتارهایی همچون خندیدن، برقراری ارتباط چشمی، حرکات و سبک صحبت کردن نمایش دهند. اگرچه او افزود که دست‌کم ۲۰ سال طول می‌کشد تا بتوان یک گفتگوی معمولی همچون یک دوست با ربات‌ها داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه