تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:39
242 بازدید
کد خبر : 1027

ابزار هوش مصنوعی برای شناسایی اشتباهات چاپگرهای سه بعدی

ابزار هوش مصنوعی برای شناسایی اشتباهات چاپگرهای سه بعدی

فرایند تولید محصولات مختلف با استفاده از چاپگرهای سه بعدی مستلزم صرف زمان زیادی است و شناسایی خطاهای این فرایند با استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی ممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تا به حال برای کنترل مشکلات و خطاهای چاپگرهای سه بعدی چاره‌ای جز بررسی روند کار آنها با استفاده از ناظران انسانی وجود نداشت. اما یک ابزار هوش مصنوعی می‌تواند برای بررسی این موضوع جایگزین انسان‌ها شود.

این ابزار هوش مصنوعی توسط یک شرکت نوپا به نام دلکوز سیستمز در کالیفرنیا تولید شده و AIMS نام دارد. این ابزار مجهز به یک دوربین برای بررسی لایه‌های مختلف مواد قرار گرفته بر روی هم با چاپگر سه بعدی و پردازنده کورتکس ای ۵۳ شرکت ای آر ام است.

تأمین برق این ابزار با استفاده از کابل یو اس بی انجام می‌شود و به حسگر محل خروج لایه‌های چاپی چاپگر سه بعدی متصل می‌شود. این ابزار با دوربین خود با دقت نحوه حرکت و قرارگیری لایه‌های مختلف چاپی را زیر نظر می‌گیرد و با هوش مصنوعی آنچه که می بیند را تحلیل می‌کند. در نهایت به محض مشاهده هرگونه خطا در روند چاپ سه بعدی محل وقوع خطا مشخص شده و از ادامه کار جلوگیری می‌شود.

کل فرایند خطایابی و توقف آن ۱۵ تا ۲۰ ثانیه طول می‌کشد و برای این کار به اینترنت هم نیازی نیست. قیمت این ابزار ۱۲۰ دلار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه