تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 8:51
137 بازدید
کد خبر : 3436

اثر هنری هوش مصنوعی روی جلد کتاب رفت

اثر هنری هوش مصنوعی روی جلد کتاب رفت

انتشارات «بلومزبری» اذعان دارد که از اثر هنری تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای رمان «سارا جی ماس» استفاده کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، انتشارات «بلومزبری» اعلام کرد که بی‌آنکه اطلاع داشته باشد از تصویری بر روی جلد یکی از کتاب‌های «سارا جی ماس»،‌ نویسنده رمان‌های تخیلی استفاده کرده که توسط

انتشارات «بلومزبری» اذعان دارد که از اثر هنری تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای رمان «سارا جی ماس» استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، انتشارات «بلومزبری» اعلام کرد که بی‌آنکه اطلاع داشته باشد از تصویری بر روی جلد یکی از کتاب‌های «سارا جی ماس»،‌ نویسنده رمان‌های تخیلی استفاده کرده که توسط هوش مصنوعی خلق شده است. 

به گفته «بلومزبری»‌ جلد روی کتاب «خانه زمین و خون»‌ که یک گرگ را به تصویر می‌کشد، از طریق پلتفرم «Adobe Stock»‌ ارائه شده است.

بر اساس گزارش وبسایت خبری «ورج»، تصویر روی جلد این کتاب توسط کاربری در «Adobe Stock» ارائه شده که این اثر را به عنوان تصویر خلق‌شده توسط هوش مصنوعی معرفی کرده است.

شماری از تصویرگران و هواداران به استفاده از تصویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی بر روی جلد این کتاب انتقاد کرده‌اند، اما «بلومزبری» اعلام کرده که از خالق این تصویر اطلاعی نداشته است.

اثر هنری هوش مصنوعی روی جلد کتاب رفت

«بلومزبری» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه طراحی داخلی بلومزبری جلد نسخه چاپ بریتانیای کتاب «خانه زمین و خون»‌ را خلق کرده است و در بخشی از این فرآیند، از یکی از تصاویر یک کتابخانه عکس استفاده کردیم و در آن زمان اطلاع نداشتیم که این تصویر را هوش مصنوعی خلق کرده است.  جلد نهایی به طور کامل توسط گروه ما طراحی شده است.»

این نخستین‌باری نیست که تصویر روی جلد کتاب‌ یک انتشارات مهم توسط هوش مصنوعی خلق شده است. در سال ۲۰۲۲، انتشارات «تور» دریافت که جلد یکی از کتاب‌های این انتشارات توسط هوش مصنوعی خلق شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه