تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:45
132 بازدید
کد خبر : 1123

احتمال مقابله چین با فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی

احتمال مقابله چین با فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی

تلاش تیک تاک برای فروش خود به شرکت‌های آمریکایی و رهایی از آزارهای دولت ترامپ، ممکن است به علت وضع قوانین تجاری جدید توسط دولت چین به سرانجام نرسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، چین در حال وضع قوانینی در حوزه تجارت و صادرات فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی است که بر اساس آن کنترل و خرید این فناوری‌ها توسط خارجیان ممنوع می‌شود. در صورت نهایی شدن این قوانین تیک تاک نیز که از فناوری‌های هوش مصنوعی بهره می‌گیرد نمی‌تواند خریدار آمریکایی داشته باشد.

قوانین جدید صادرات فناوری‌هایی مانند تحلیل متن، شناسایی اصوات، پیشنهاد تکمیل متن ماشینی و غیره را به کشورهای دیگر ممنوع می‌کند. تیک تاک که اپلیکیشینی برای به اشتراک گذاری ویدئوهای تولیدی کاربران است از بسیاری از این فناوری‌ها در نرم افزار خود بهره می‌گیرد.

منابع مطلع از هشدار دولت چین به بایت دنس شرکت مالک تیک تاک نیز خبر داده‌اند. بر همین اساس پکن از مدیران بایت دنس خواسته تا تلاش برای فروش تیک تاک و هرگونه مذاکره در این زمینه را متوقف کنند. حتی اگر بایت دنس مالکیت تیک تاک را واگذار کند، به علت انتقال فناوری‌های حساس هوش مصنوعی به این شرکت مشمول مفاد قوانین جدید صادرات هوش مصنوعی چین خواهد بود.

به نظر می‌رسد چین بعد از پیشرفت مورد نظر در حوزه فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی قصد دارد مانع از انتقال اطلاعات حساس در زمینه این فناوری به سایر کشورها و به خصوص کشورهای رقیب و متخاصم مانند آمریکا شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه