تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 5:11
83 بازدید
کد خبر : 2992

از موتور جست‌وجوگر ویژه متفکران دینی تا لزوم توجه ویژه طلاب به هوش مصنوعی

از موتور جست‌وجوگر ویژه متفکران دینی تا لزوم توجه ویژه طلاب به هوش مصنوعی

ایسنا/قم مدیرعامل موسسه همتا گفت: موتور جستجوی جُهد ۲ با امکانات خاص به زودی پاسخگوی نیاز محققان و متفکران دینی خواهد بود.  بهروز مینایی شامگاه ۴ اسفندماه در نشست خبری موسسه همتا (هوش مصنوعی و تمدن اسلامی) که در قم برگزار شد، اظهار کرد: ایده بکارگیری هوش مصنوعی در سال های اخیر توسط فعالان عرصه

ایسنا/قم مدیرعامل موسسه همتا گفت: موتور جستجوی جُهد ۲ با امکانات خاص به زودی پاسخگوی نیاز محققان و متفکران دینی خواهد بود.

 بهروز مینایی شامگاه ۴ اسفندماه در نشست خبری موسسه همتا (هوش مصنوعی و تمدن اسلامی) که در قم برگزار شد، اظهار کرد: ایده بکارگیری هوش مصنوعی در سال های اخیر توسط فعالان عرصه یارانه و حوزه‌های علمیه قم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از طلاب و گروه های متعددی از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه پروژه هوش مصنوعی فعالیت می کنند و یکی از این پروژه ها هوش مصنوعی همتا است که به دستور آیت الله اعرافی هویت مستقلی به خود گرفت و براساس منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه های خود را پیش می گیرد.

مدیر عامل موسسه همتا (هوش مصنوعی و تمدن اسلامی) بیان کرد: سال ۹۵ نخستین همایش هوش مصنوعی را با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مؤسسه نور و همچنین مؤسسه اشراق همایشی برگزار کردیم. در این همایش ۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

مینایی ادامه داد: فعالیت هایی که در مؤسسه همتا انجام می شود به صورت خصوصی نیست و در اختیار همه افرادی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند قرار می‌گیرد، پروژه جُهد ۲ موتور جستجویی است که تحت وب می تواند پاسخگوی جستجوهایی باشد.

مدیر عامل موسسه همتا بیان کرد: در تکمیل پروژه خوشه یک تلاش کردیم جستجو فقط از لفظ نباشد و جستجوی زبانی هم شکل بگیرد. 

مینایی ادامه داد: در خوشه سومی که توسط موسسه همتا تولید شد شبکه محققین علوی شکل می گیرد و زیرساخت های آن سال ۱۴۰۳ به سرانجام می رسد.

وی گفت: ترجمه قوانین و گذاره های سه کتاب “قضا، بیع و خُمس” انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.