تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 22:35
255 بازدید
کد خبر : 2603

استفاده از بالن‌های مخابراتی برای خدمات ارتباطی در شرایط بحران

استفاده از بالن‌های مخابراتی برای خدمات ارتباطی در شرایط بحران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بالن‌های مخابراتی برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص و بحرانی که زیرساخت‌های ارتباطی زمینی، قطع و یا اشباع می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بالن‌های اینترنت به جای مبارزه با باد، از “هوش مصنوعی” استفاده می‌کنند تا ارتفاع خود را تغییر دهند و برای رسیدن به مقصد خود از جریان هوا استفاده می‌کنند؛ این امر می‌تواند به طی مسیرهایی منجر شود که طولانی و یا پیچیده هستند ولی در عین حال به انرژی بسیار زیادی هم نیاز ندارند؛ همچنین این بالن‌ها می‌توانند دسترسی به اینترنت را با ثبات بیشتری فراهم کنند.

در همین رابطه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در یک پیام‌رسانی بومی درباره بالن‌های مخابراتی اظهار کرد: در سیل استان لرستان در سال ۱۳۹۸، این نوع بالن‌ها توانستند تا زمان اتصال مجدد زیرساخت‌های ارتباطی، ارتباط را در منطقه سیل زده برقرار کنند، همچنین در ایام اربعین سال جاری، یکی از این بالن‌ها در مرز مهران به زائرین اینترنت بی‌سیم رایگان ارائه کرد.

زارع پور گفت: با تلاش همکارانم در پژوهشگاه فضایی ایران، نسل جدید سکوهای متحرک مدیریت بالن‌های مخابراتی رونمایی شد که قابلیت‌های ویژه و منحصر به فردی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.