تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 22:35
225 بازدید
کد خبر : 2601

استفاده از «هوش مصنوعی» اولویت‌ نیروی هوایی است

استفاده از «هوش مصنوعی» اولویت‌ نیروی هوایی است

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر لزوم رفع گلوگاه‌های نیروی هوایی ارتش گفت: هوش مصنوعی یکی از اولویت‌های تحقیقاتی و عملیاتی نیروی هوایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علی‌اکبر طالب‌زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری، اظهار داشت: دانشگاه شهید ستاری یکی از مراکز توسعه و پیشرفت علم فناوری و مغز متفکر و مرجع علم هوانوردی در کشور است.

امیر طالب‌زاده افزود: هوش مصنوعی یکی از اولویت‌های تحقیقاتی و عملیاتی نیروی هوایی است و نیازهای امروز می‌طلبد که پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در این حوزه به سمت عملیاتی شدن بروند.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت علم در دنیا و تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری سلامی ایران، نیروی هوایی ارتش به‌عنوان یک بازوی بازدارنده باید حرکت شتابان خود را با قدرت در لبه دانش و همزمان با تکنولوژی روز دنیا با سرعت ادامه دهد؛ این یکی از انتظارات فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای علمی و تحقیقاتی شاغل در نیروهای مسلح است.

سرتیپ طالب‌زاده افزود: نخبگان و صنعتگران نیروی هوایی با توجه به مشکلات موجود و همچنین تحریم‌های ظالمانه، برای تهیه محصولات مورد نیاز و رفع گلوگاه‌های نیرو با دقت و سرعت در حال تلاش، پیشرفت و قدم نهادن به سمت جلو هستند.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت کنونی دانشگاه شهید ستاری به خاطر ایجاد زمینه‌های فناوری و پژوهشی تصریح کرد: انتظار این است که دانشگاه شهید ستاری برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی ادامه دهد و نخبگان این دانشگاه نیز باید بکوشند تا نیروی هوایی را به یک نیروی دانشمند برساند.

در این نشست امیر سرتیپ دوم مروی نام، فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری ضمن ارائه گزارش از روند پژوهشی و تحقیقاتی هوش مصنوعی و میزان پیشرفت چشمگیر در انجام پروژه‌ها از حمایت‌های فرماندهی و معاونین این نیرو تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه