تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 22:20
137 بازدید
کد خبر : 3377

اعتباربخشی آموزش مجازی علوم پزشکی به ایران واگذار شد

اعتباربخشی آموزش مجازی علوم پزشکی به ایران واگذار شد

معاون امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند از اعطای اعتباربخشی آموزش مجازی در علوم پزشکی به جمهوری اسلامی ایران از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بابک ثابت امروز در نشست خبری اولین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی گفت: این کنگره به نوعی اتصال میان علوم پزشکی و فنی مهندسی است، چرا که هوش مصنوعی می تواند سلامت را در کل جامعه ارتقاء ببخشد.

وی افزود: با توجه به فعالیت های مناسب دانشگاه علوم پزشکی مجازی در دوران همه گیری کووید ۱۹ در حوزه آموزش مجازی در علوم پزشکی و ارائه تجربیات موفق به سازمان های بین المللی، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی موضوع اعتباربخشی آموزش مجازی علوم پزشکی را به ایران واگذار کرد و مقرر شد ایران در این زمینه استانداردهای لازم را تدوین کند.

ثابت خاطرنشان کرد: با توجه به ارائه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در این زمینه مقرر شده که یک دانشگاه جوان این کار را برعهده بگیرد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند به نمایندگی از ایران، موضوع بازنویسی استانداردهای آموزش مجازی در علوم پزشکی را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به موضوع حاکمیت و حکمرانی در هوش مصنوعی یادآور شد: شورای عالی آموزش مجازی در وزارت بهداشت موضوع حکمرانی هوش مصنوعی در علوم پزشکی برعهده دارد و در این زمینه سیاستگذاری اصلی برعهده این شورا است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در علوم پزشکی برقراری عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی است که می تواند به کمک دوراپزشکی محقق شود.

در ادامه این نشست، دکتر سیداحمد احمدی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با اشاره به اهمیت بین المللی سازی در آموزش خاطرنشان کرد: بین المللی آموزش با سه شاخص کیفیت، رقابت و استانداردسازی باید پیش برود و در این زمینه هوش مصنوعی نقش مهمی را ایفا می کند.

وی گفت: هوش مصنوعی از آغاز دهه ۷۰ میلادی شکل گرفت و از آن زمان پیش بینی می شد سرمایه گذاری در این زمینه صورت گیرد و محققان بسیاری در این زمینه فعالیت کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: در این کنگره موضوع تعیین مسئول سیاستگذاری هوش مصنوعی در سلامت و تدوین شاخص های مرتبط با آن مطرح می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه