تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 8:51
174 بازدید
کد خبر : 3152

اعتراف دانشجویان «دانشگاه کاردیف» به استفاده از «ChatGPT» در مقاله نویسی

اعتراف دانشجویان «دانشگاه کاردیف» به استفاده از «ChatGPT» در مقاله نویسی

دانشجویان «دانشگاه کاردیف» اعتراف کرده‌اند که مقاله‌های خود را با کمک برنامه هوش مصنوعی «ChatGPT» نوشته‌اند. به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، دانشجویان «دانشگاه کاردیف»(Cardiff University) گفتند برای مقالاتی که با استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی«ChatGPT» نوشته شده بودند، نمرات برتر کلاس را دریافت کرده‌اند. چت‌بات ChatGPT، یک برنامه هوش مصنوعی است که

دانشجویان «دانشگاه کاردیف» اعتراف کرده‌اند که مقاله‌های خود را با کمک برنامه هوش مصنوعی «ChatGPT» نوشته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، دانشجویان «دانشگاه کاردیف»(Cardiff University) گفتند برای مقالاتی که با استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی«ChatGPT» نوشته شده بودند، نمرات برتر کلاس را دریافت کرده‌اند. چت‌بات ChatGPT، یک برنامه هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخ‌های انسانی و آثار آکادمیک را تولید کند.

در پی این اعتراف، دانشگاه کاردیف گفت که در حال بازنگری در مورد سیاست‌های خود است و به ‌زودی دستورالعمل‌های جدیدی را در سطح دانشگاه صادر خواهد کرد.

«تام»(Tom) که این نام واقعی او نیست، یکی از دانشجویانی است که تجربه استفاده از ChatGPT را دارد. تام در ماه ژانویه، دو مقاله ۲۵۰۰ کلمه‌ای را فرستاد که یکی با کمک ChatGPT و دیگری بدون کمک آن نوشته شده بود.

تام برای مقاله‌ای که با کمک ChatGPT نوشت، رتبه اول را گرفت. این بالاترین نمره‌ای بود که او تا به حال در دانشگاه داشته است. در مقابل، تام برای مقاله‌ای که بدون کمک ChatGPT نوشته بود، امتیاز ۲.۱ را دریافت کرد که امتیاز پایینی بود.

تام گفت: من همه چیز را کلمه به کلمه کپی نکردم اما سوالاتی از چت‌بات پرسیدم که امکان دسترسی به اطلاعات را بسیار سریع‌تر از حد معمول برای من فراهم کرد.

همچنین، تام اعتراف کرد که به احتمال زیاد به استفاده از ChatGPT برای برنامه‌ریزی و چارچوب‌بندی مقالات خود ادامه خواهد داد.

درخواست اخیر آزادی اطلاعات از دانشگاه کاردیف نشان داد که در طول دوره ارزیابی ژانویه ۲۰۲۳، ۱۴ هزار و ۴۴۳ بازدید از سایت ChatGPT در شبکه‌های متصل به wi-fi خود دانشگاه انجام شده است. این در حالی است که یک ماه پیش، هیچ بازدیدی ثبت نشده بود.

به رغم افزایش بازدیدها در طول دوره ارزیابی ژانویه، دانشگاه کاردیف معتقد است هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این بازدیدها برای اهداف غیرقانونی بوده‌اند. این دانشگاه گفت: بیشتر بازدیدها از شبکه تحقیقاتی ما انجام شده‌اند. به عنوان مثال، دانشکده علوم رایانه و انفورماتیک ما، علاقه‌ای آکادمیک به پژوهش و آموزش هوش مصنوعی دارد.

«جان»(John) که این نام واقعی او نیست، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه است که اعتراف کرد از ChatGPT برای انجام دادن تکالیف خود استفاده کرده است.

جان گفت: من از ماه دسامبر تا به حال، چندین بار از ChatGPT استفاده کرده‌ام. فکر می‌کنم حداقل برای هر مقاله‌ای که داشته‌ام، آن را به کار برده‌ام. این اساسا بخشی از روند کاری من شده است و احتمالا تا زمانی که دیگر نتوانم به آن دسترسی داشته باشم، ادامه خواهد داشت.

جان ادامه داد: وقتی برای اولین بار از ChatGPT استفاده کردم، از آن خواستم مطالبی مانند مقایسه یک نظریه با نظریه‌ای دیگر به روشی آکادمیک بنویسد و ChatGPT نیز درخواست را تایید کرد.

اگرچه ChatGPT ارجاعات را درج نمی‌کند اما جان گفت که مشکلی برای پر کردن آنها ندارد. وی افزود: من از آن برای خلاصه کردن مفاهیم درس خود نیز استفاده کرده‌ام که فکر نمی‌کنم استادان در توضیح دادن آنها عالی عمل کرده باشند. این کار حدود ۲۰ درصد از تلاشی را که برای نوشتن یک مقاله به کار می‌برم، کاهش می‌دهد.

در واکنش به احتمال دستگیر شدن، جان گفت که مطمئن است تأثیر هوش مصنوعی در کار او غیر قابل کشف است. وی افزود: من هیچ روشی را نمی‌بینم که کسی بتواند با کمک آن، بین کار خودم و کاری که با کمک هوش مصنوعی انجام شده است، تمایز قائل شود.

با وجود این، جان نگران است که در آینده گرفتار شود. او گفت که می‌ترسد اگر رونوشت‌های ارتباطش با شبکه هوش مصنوعی پیدا شود، مدرکش را از او بگیرند.

جان ادامه داد: خوشحالم که در سال آخر تحصیلم از این چت‌بات استفاده کردم زیرا احساس می‌کنم تغییر بزرگی در دانشگاه‌ها در مورد دروس در حال رخ دادن است؛ از آن جهت که تقلب با کمک هوش مصنوعی بسیار آسان است. من دوست دارم فکر کنم که از این اقدامات دوری کرده‌ام و در عین حال، از مزایای GPT در مهم‌ترین سال تحصیل خود بهره برده‌ام.

دانشگاه کاردیف خاطرنشان کرد که اتهامات مربوط به سوءرفتار تحصیلی، از جمله سرقت ادبی، بسیار جدی هستند. یک سخنگوی این دانشگاه گفت: اگرچه به طور ویژه به آن اشاره نشده است اما استفاده نادرست از هوش مصنوعی، تحت پوشش خط مشی آکادمیک کنونی ما قرار می‌گیرد. ما از تأثیر بالقوه برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بر ارزیابی‌ها و دوره‌های آموزشی خود آگاه هستیم. حفظ درستی تحصیل، اولویت اصلی ما است و ما فعالانه هر دانشجویی را از ارتکاب رفتار نامناسب تحصیلی در شکل‌های متفاوت آن منع می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.