تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:56
266 بازدید
کد خبر : 1337

افشای اطلاعات صاحبان مشاغل به علت نقص امنیتی شرکت هوش مصنوعی

افشای اطلاعات صاحبان مشاغل به علت نقص امنیتی شرکت هوش مصنوعی

نقص امنیتی یک شرکت هوش مصنوعی به نام «کلیر ویو» باعث شده تا اسامی مشتریان آن و برخی اطلاعات حساس مربوط به افراد عادی در اینترنت منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت «کلیر ویو» با جمع آوری عکس‌های تهیه شده توسط میلیون‌ها وب سایت و دوربین حفاظتی در تلاش برای طراحی یک سیستم شناسایی هویت مبتنی بر هوش مصنوعی است. اما ناامنی سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات و پروتکل‌های امنیتی کلیر ویو موجب هک شدن پایگاه داده آن شده است.

به دنبال حمله موفق هکری به «کلیر ویو»، فهرست کامل مشتریان آن و نیز تصاویر و عکس‌های ذخیره شده توسط این شرکت به سرقت رفته است.

از جمله مشتریان مشهور این شرکت می‌توان به مؤسسات مشهور خصوصی و دولتی در آمریکا مانند بست بای، وزارت بازرگانی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده، اینترپل، برخی موسسات قضایی و غیره اشاره کرد. البته «کلیر ویو» در خارج از آمریکا هم مشتریانی مانند امارات متحده عربی داشته است.

«کلیر ویو» با جمع آوری بیش از سه میلیارد عکس و تصویر از میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های تجارت الکترونیک اعم از فیس بوک، یوتیوب، لینکداین و پی پال داده‌های عمومی زیادی را در اختیار دارد و هک شدن آن می‌تواند امنیت این افراد و همین طور ۲۹۰۰ مؤسسه طرف قرارداد با «کلیر ویو» را به خطر بیاندازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه