تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:44
319 بازدید
کد خبر : 1101

الگورتیم ضد تصادف برای خودروهای خودران طراحی شد

الگورتیم ضد تصادف برای خودروهای خودران طراحی شد

محققان آلمانی الگوریتمی برای خودروهای خودران توسعه داده اند که ضدتصادف است و با فرض آنکه بقیه رانندگان نیز درست رانندگی کنند، از هرگونه برخوردی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می کنند الگوریتمی ساخته اند که تا زمانیکه رانندگان در جاده مسئولیت پذیرانه رانندگی می کنند، خودروهای خودران را ضد تصادف می کند.

محققان آلمانی با استفاده از اطلاعاتی که از خودروهای واقعی و آزمایش های شبیه سازی شده رایانشی جمع آوری کردند، این الگوریتم را توسعه داده اند.

اگر فرض کنیم رانندگان خودروها قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند، این الگوریتم می تواند رویدادهای غیر مترقبه مانند ظهور ناگهانی موتورسواران را در نظر بگیرد و از تصادف جلوگیری کند.

این در حالی است که فقط هنگامیکه بتوان به ایمن رانندگی کردن افراد اعتماد کرد، استفاده از خودروهای خودران فراگیر می شود. بنابراین آموزش به خودروهای خودران برای پاسخگویی به موقعیتهای منحصر به فرد با توانایی انسان اهمیت زیادی دارد.

این تحقیق در نشریه «نیچر ماشین اینتلیجنس» منتشر شده و در مقدمه آن آمده است: «روش ما یک لایه امنیتی برای چهارچوب های برنامه ریزی حرکتی موجود است که مسیرهایی برای تردد وسایل نقلیه خودران تعیین می کند. مزایای این روش در سناریوهای شهری نشان داده شده که در ترافیک واقعی ثبت شده است.

باید توجه داشت حتی هنگامیکه خودروی خودران  از یک ابزار برنامه ریزی مسیر استفاده می کند، هرچند آگاهی دقیقی از دیگر خودروهای حاضر در ترافیک ندارد، اما بازهم مسیرهای ایمن را انتخاب می کند. نتایج تحقیق ما نشان می دهد روش های تایید مسیر به طور آنلاین ما تا حد زیادی از تعداد تصادف های جاده ای می کاهد.

در حقیقت این الگوریتم تضمین می کند که وسیله نقلیه خودران بدون در نظر گرفتن مسیر برنامه ریزی شده برای حرکت،  عامل تصادف نمی شود. الگوریتم مذکور با فرض اینکه رانندگان دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند،  در صورت وقوع یک حادثه ناگهانی می تواند طوری محاسبه کند تا کنار بکشد و از تصادف اجتناب کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه