تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 10:20
166 بازدید
کد خبر : 3322

انگلیس درباره هوش مصنوعی تحقیق می کند

انگلیس درباره هوش مصنوعی تحقیق می کند

رگولاتور رقابت انگلیس تحقیقی درباره صنعت هوش مصنوعی آغاز کرده تا نگرانی های احتمالی مربوط به رقابت و حقوق مصرف کننده را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که مایکروسافت و گوگل حالت تدافعی نسبت به این فناوری دارند.

این تحقیق روی مدل های بنیادینی مانند مدل های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی مانند ابزاری که شرکت اوپن آ. آی ابداع کرده، متمرکز است.

مدل های بزرگ زبانی سیستم های هوش مصنوعی هستند که با داده های عظیمی آموزش دیده اند تا زبان انسانی را دریابند و مانند انسان به سوالات پاسخ دهند.

هوش مصنوعی مولد به ابزارهایی اشاره دارد که به کاربران اجازه می دهد محتوای جدیدی براساس درخواست کاربران انسان بسازند.

این فناوری ها پتانسیل زیادی برای افزایش بهره وری انسان دارند و مدت زمان لازم برای ارائه یک کپی ساده جهت اهداف بازاریابی یا کد نویسی را کاهش می‌دهند.

با این وجود آنها سروصدای زیادی به پا کردند زیرا رگولاتورها از سرعت توسعه سیستم های هوش مصنوعی و استفاده از آن در بازار کار بیمناک هستند.

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد چگونگی چشم‌انداز رقابتی برای مدل‌های پایه و استفاده از آنها می‌تواند تکامل یابد، فرصت‌ها و خطراتی را که چنین سناریوهایی به همراه دارند، بررسی خواهد کرد و اصول راهنما را برای حمایت از رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان با توسعه مدل‌های پایه منتشر خواهد کرد.

سارا کاردل، مدیر ارشد اجرایی سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هوش مصنوعی در چند ماه اخیر به آگاهی عمومی نفوذ کرده است اما ما از مدتی آن را تحت نظر داشتیم. این فناوری با سرعت در حال توسعه است و پتانسیل آن را دارد که شیوه رقابت کسب و کارها را تغییر دهد و همچنین رشد اقتصادی قابل توجهی را ایجاد کند.

اودر ادامه افزود: بسیار مهم است که مزایای بالقوه این فناوری به آسانی برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان بریتانیا قابل دسترسی باشد، و از سوی دیگر از مردم در مقابل مواردی مانند اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده محافظت شود.

این سازمان دیدگاه ها و شواهد را تا مهلت ۲ ژوئن بررسی خواهد کرد. پس از آن، رگولاتورها گزارشی درباره یافته های آن در سپتامبر منتشر می کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.