تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:27
286 بازدید
کد خبر : 1817

ایران میزبان ۱۵ کشور جهان در مسابقات رباتیک می شود

ایران میزبان ۱۵ کشور جهان در مسابقات رباتیک می شود

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران از برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک؛ هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سروش صادق نژاد در خصوص هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک؛ هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، همکاری کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا ادامه داد: این جشنواره در سه بخش مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون و اولین رویداد فناوری و نوآوری کشور در این بخش برگزار خواهد شد. 

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا ادامه داد: تیم‌های برگزیده از بین ۵۴۲ تیم رباتیک و هوش مصنوعی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، تایوان، چین، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند.

صادق نژاد با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود، گفت: جشنواره امسال متفاوت ترین رویداد این حوزه در کشور است که سعی دارد بخش های مختلف آموزش، پژوهش، مهارت و کارآفرینی را به عنوان ارکان اصلی تولید ثروت در کشور با الگوی اقتصاد دانش بنیان در کنار هم قرار دهد.

رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اولین رویداد فناوری و نوآوری حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی ایران با هدف ارائه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور در بخش های علمی و صنعتی و با حضور دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و سایر مراکز رشد دانشگاهی و استارت آپ ها و شرکت های موفق دانش بنیان کشور برگزار می شود. 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.