تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 14:29
138 بازدید
کد خبر : 1859

بحث های داغ اجلاس «داووس» در مورد هوش مصنوعی

بحث های داغ اجلاس «داووس» در مورد هوش مصنوعی

در سال های اخیر مباحث مرتبط با فناوری به یکی از موضوعات داغ و پرطرفدار اجلاس داووس سوئیس مبدل شده و امسال نیز هوش مصنوعی در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، تردیدی وجود ندارد که در سال های آینده هوش مصنوعی و فناوری رباتیک نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کنند و همین مساله باعث شده توجه به این نوع موضوعات روز به روز افزایش یابد.

مارک بینهوف مدیرعامل شرکت مهشور سیلز فورس یکی از کسانی است که در اجلاس داووس در مورد هوش مصنوعی صحبت کرده، وی با اشاره به اینکه شرکت ها و موسسات اندکی در جهان کنترل هوش مصنوعی، داده های مرتبط با آن و جریان نوآوری را در دست گرفته اند، تصریح کرده که این فرایند یک روند مطلوب نیست و باید دولت ها و نهادهای اطلاعاتی نیز برای تاثیرگذاری بر دنیای هوش مصنوعی فعال شوند.

وی افزوده که اروپا در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده، زیرا بودجه پژوهش و تحقیقات کشورهای عضو این قاره تنها دو درصد از تولید ناخالص داخلی آنها را تشکیل می دهد.

در اجلاس داووس از دست رفتن بسیاری از مشاغل به خاطر همه گیرشدن هوش مصنوعی و ضرورت دستیابی انسان ها به مهارت های جدید حرفه ای یک موضوع بحث داغ دیگر بوده است و به گفته تایگر تیاگاراجان مدیرعامل شرکت گنپکت، رهبران شرکت های تجاری باید روش های آموزشی و مهارت آموزشی خود را تغییر داده و بر حسب این تحولات منعطف تر سازند.

تحول در ارزش ها، مسائل اخلاقی و حجم داده های در دسترس و مورد استفاده پس از همه گیرشدن هوش مصنوعی و نقش دولت ها در این زمینه یک موضوع بحث دیگر بوده است. باید توجه داشت که هوش مصنوعی تمامی حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را درگیر خود می کند و یافته های موسسه تحقیقاتی Constellation نشان می دهد فقدان رهبری فراگیر در حوزه هوش مصنوعی چالش های مهمی را در حوزه هایی همچون تاثیر بر مشاغل موجود، شفافیت استفاده از هوش مصنوعی و غیره به وجود می آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.