تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 12:46
230 بازدید
کد خبر : 2179

برگزاری مدرسه مخترعین در دانشگاه اصفهان

برگزاری مدرسه مخترعین در دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان با همکاری مجموعه شتاب‌دهنده اسمارتک، مدرسه مخترعین ویژه نوجوانان و جوانان را در دانشگاه اصفهان برگزار می‌کند. سمیرا جبروتیان، مدیر شتاب‌دهنده اسمارتک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان با هدف آموزش و ارتقاء مهارت‌های نو آفرینی، ابداع و اختراع در سنین نوجوان و جوان با

ایسنا/اصفهان انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان با همکاری مجموعه شتاب‌دهنده اسمارتک، مدرسه مخترعین ویژه نوجوانان و جوانان را در دانشگاه اصفهان برگزار می‌کند.

سمیرا جبروتیان، مدیر شتاب‌دهنده اسمارتک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان با هدف آموزش و ارتقاء مهارت‌های نو آفرینی، ابداع و اختراع در سنین نوجوان و جوان با هدف دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویانی با علاقه‌مندی به نوآفرینی در دانشگاه اصفهان و با همکاری انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان پایه‌گذاری شد که اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین هدف این مجموعه توانمندسازی و ایجاد محیطی خلاق با بهره‌وری از افرادی کارآمد، کارآفرین و باتجربه در حیطه‌های مختلف است و این مجموعه در تلاش است تا مسیر را برای آینده‌سازان و کارآفرینان جوان هموار کند.

وی برنامه کاری این مدرسه را شامل ارائه آموزش‌های کاربردی دانشگاهی به زبانی ساده و قابل فهم برای دانش‌آموزان معرفی کرد به صورتی که توانایی‌های اجرایی آنها برای نوآوری و اختراع به حد قابل قبولی برسد و با چهارچوب آموزش‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف مهندسی تا حد کلی آشنا شوند. 

جبروتیان با بیان اینکه نوآوری و ابتکار، شجاعت علمی، اعتمادبه نفس شخصی و ملی و کارِ متراکم و انبوه، علاج کارِ پیشرفت علمی است، تصریح کرد: توجه به حیطه‌های نوآوری، فناوری و کارآفرینی جای خالی محیط‌های عملی آن در دانشگاه‌ها و مدارس احساس می‌شود. علم به تنهایی کافی نیست؛ باید علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کشور وصل کنیم.

مدیر شتاب‌دهنده اسمارتک با اشاره به برگزاری مدرسه مخترعین در دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: اولین مجموعه دوره های مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان با همین هدف در هفت فاز برنامه‌ریزی شده که شامل ۱۵ ساعت کارگاه مخترع شو و ۵۰ ساعت کارگاه مقدماتی رشته‌های برنامه‌نویسی، الکترونیک و مکانیک است. این دوره به صورت آنلاین برگزار می‌شود و مخاطبانی از سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند و فیلم‌های آفلاین در طول دوره به تناسب در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

جبروتیان سرفصل‌های کارگاه مخترع شو را شامل آشنایی با اصول اولیه اختراع (اصول ترز)، آشنایی با اصول اختراع و مزایای آن در ایران و جهان، نحوه طراحی مفهومی اختراع، آشنایی با ثبت مالکیت فکری و اختراع در سطح بین المللی و جهان، آشنایی با شیوه نگارش شرح و توصیف ادعانامه اختراع و شرح و نقشه کشی اختراع معرفی کرد و گفت: در این کارگاه آنچه برای ساخت و اختراع نیاز است آموزش داده می‌شود. زمینه علاقه مندی فرد در این کارگاه مشخص می‌شود و در مراحل بعد، کارگاه استعدادیابی، پشتیبانی، مُنتورینگ و تعیین علاقه(برنامه نویس هوش مصنوعی، مکانیک، الکترونیک)، ایده پردازی، اختراع و در نهایت کسب و کار پیش‌بینی شده است. 

وی افزود: این دوره در بستر اسکای روم و به صورت آنلاین از اول مردادماه برگزار می‌شود و دو رویکرد حضوری نیز در نظر گرفته شده که در بستر برخط نیز این رویکرد برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه