تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 5:12
214 بازدید
کد خبر : 2701

برگزاری وبینار استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه

برگزاری وبینار استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه

وبینار “استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه” به همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، قوز قرنیه (Keratoconus) اصطلاحی است که برای نخستین بار بار در سال ۱۸۵۴ مطرح شد. قوز قرنیه از واژه‌های یونانی Kerato به معنی قرنیه و Konos به معنی مخروط، گرفته شده

وبینار “استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه” به همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، قوز قرنیه (Keratoconus) اصطلاحی است که برای نخستین بار بار در سال ۱۸۵۴ مطرح شد. قوز قرنیه از واژه‌های یونانی Kerato به معنی قرنیه و Konos به معنی مخروط، گرفته شده است. در متداول‌ترین حالت، به نازک شدگی اولیه قرنیه، قوز قرنیه گفته می‌شود.

نازک‌شدگی اولیه قرنیه به معنای دژنراسیون دو طرفه و نامتقارن قرنیه است که به تدریج موجب نازکی موضعی قرنیه و در نهایت بیرون زدگی قرنیه نازک می‌شود. در نهایت موجب نزدیک بینی شدید شده و کیفیت دید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قوز قرنیه معمولا در دهه دوم زندگی و سن بلوغ آغاز می‌شود. عوامل قوز قرنیه شامل ژنتیک و عوامل بیوشیمیایی است.

استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) در سال‌های اخیر، به حوزه پزشکی وارد شده و توانسته در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها به پزشکان کمک کند.

وبینار “استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه” روز دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵.۳۰ تا ۱۷ توسط دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد. دکتر حمیدرضا تقی راد، عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سخنران این وبینار است.

علاقمندان برای شرکت در وبینار “استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه” به آدرس https://meet.kntu.ac.ir/b/zar-jrb-p50 مراجعه کنند.

برگزاری وبینار استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری قوز قرنیه

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه