تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 6:18
274 بازدید
کد خبر : 2029

بنیاد ملی نخبگان و شرکت فولاد مبارکه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بنیاد ملی نخبگان و شرکت فولاد مبارکه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شد. به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم‌نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نمایندگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم‌نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نمایندگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و شرکت سهامی عام فولاد مبارکه اصفهان به نمایندگی محمد یاسر طیب‌نیا رسید و بنیاد نخبگان اصفهان مجری اجرای این تفاهم‌نامه در استان است.

گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کاربردی، آموزشی و تکمیل زنجیره علم، فناوری، بازار و تجارت در حوزه هوش مصنوعی و با هدف ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی و در جهت طرح کارخانه هوشمند(smart factory) از مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر بازدید از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این شهرک بازدید کرد. سورنا ستاری از برج فناوری واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.

برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل ۲۰ هزار متر مربع زیربنا در ۱۴ طبقه با ظرفیت استقرار ۱۲۰ واحد فناور است.

این برج با مشارکت دولت و بخش خصوصی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شده و ۵۵ درصد سرمایه‌گذاری آن را شهرک از محل درآمدهای اختصاصی و ۴۵ درصد هم بخش خصوصی هزینه کرده است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌ عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از هشت هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکارها گردش مالی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه