تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:53
229 بازدید
کد خبر : 498

تازه ترین ها از اکسپوی دبی/ نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

تازه ترین ها از اکسپوی دبی/ نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، نمایشگاه اکسپو که از اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ ادامه دارد، بزرگ‌ترین رویداد جهانی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های کشورها و گردهمایی برای به اشتراک گذاری ایده‌ها محسوب می‌شود. این نمایشگاه که امسال به میزبانی کشور امارات در شهر دبی برگزار شده است

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، نمایشگاه اکسپو که از اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ ادامه دارد، بزرگ‌ترین رویداد جهانی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های کشورها و گردهمایی برای به اشتراک گذاری ایده‌ها محسوب می‌شود.

این نمایشگاه که امسال به میزبانی کشور امارات در شهر دبی برگزار شده است به ۳ محور فرصت، تحرک و پایداری نگاه ویژه داشته و نزدیک به ۲۰۰ کشور با توجه به این محورها، توانایی‌ها، برنامه‌ها و اهداف میان مدت و بلندمدت خود را در قالب پاویون‌های ملی در معرض دید همگان قرار دادند.

در این رویداد که کشورها را برای ساخت آینده‌ای بهتر دورهم جمع کرده است، فرصتی برای یادگیری، شکل گیری ایده‌های خلاقانه و راهکارهای نوآورانه فراهم شده است و کشورها می‌توانند نقاط قوت خود در زمینه‌های همچون فناوری، نوآوری و معماری را به تصویر بکشند.

تازه ترین ها از اکسپوی دبی/ نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

در اکسپوی دبی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در کنار نمایش فرهنگ و فناوری و معماری بر نقشی که در پیشرفت‌های آتی بشریت و سیاره زمین دارند تاکید ویژه ای داشتند.

امارات اولین کشور در خاورمیانه محسوب می‌شود که طی ۱۵۰ سال عمر اکسپو میزبان این رویداد جهانی شده و در این نمایشگاه با تاکید بر شعارهایی از جمله نوآوری، فرهنگ و معماری از ربات‌های خدماتی، ماشین‌های هیدروژنی، پنل‌های خورشیدی و غیره استفاده کرده است.

تازه ترین ها از اکسپوی دبی/ نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

در همین حال بزرگترین صفحه پروژکتور ۳۶۰ درجه‌ای جهان در اکسپوی دبی به نمایش گذاشته شده است.

در این رویداد کشورهای مختلف راهکارها و ایده‌های نوآورانه خود را در خصوص شهرهای هوشمند، هوش مصنوعی، رباتیک، ارتباط دیجیتالی، اکتشاف، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، تغییرات اقلیم و تنوع زیستی و مدیریت منابع به تصویر کشیده اند.

برج «موبیلیتی» در نمایشگاه اکسپو یکی از سازه‌های منحصر به فرد به لحاظ زیبایی و عملکرد است که با محوریت تحرک پذیری، توسعه پایدار و خلق فرصت برای آینده به نمایش درآمده است. این پروژه که توسط کشور امارات در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی ایجاد شده به موضوع اتصال، حرکت و پرورش ذهن با نگاهی به آینده نگاه ویژه دارد و شعار ایجاد بستری برای تقویت خلاقیت، نوآوری و همکاری در سطح جهانی را ترویج می‌کند.

برج موبیلیتی از جمله نمادهای اصلی اکسپوی دبی محسوب می‌شود که در آن بزرگترین آسانسور مسافری جهان به صورت مثلثی تعبیه شده است.

این پاویون که محل تلاقی دنیای فیزیکی و دیجیتال محسوب می‌شود با شعار «ارتباط ذهن‌ها و خلق آینده» روایتی از آینده را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که در آن تمامی ایده‌ها، اطلاعات و کالاها به سرعت به اشتراک گذاشته می‌شود و با تحرک، بشر به شهر هوشمند پا می‌گذارد.

در تصویرسازی‌های این برج از اولین سفر انسان تا سفرهایی فراتر از زمین تداعی می‌شود.

در این رویداد کشور ژاپن که میزبان اکسپوی ۲۰۲۵ است با تاکید بر برنامه‌های کلان و متنوع برای این میزبانی، تجربیات کشور خود را در بخش‌های مختلفی از جمله فرهنگ، اقتصاد، پزشکی و تکنولوژی روایت می‌کند و با روش‌های خلاقانه در بکارگیری ابزارهای مالتی مدیا، در سفر به آینده از فضا و دیتا آنالیز می‌گوید.

آلمان در این نمایشگاه در کنار ارائه تجربه‌ای از گذشته خود در توسعه صنعتی، تلاشش برای به نمایش گذاشتن برنامه‌های خود در خصوص توسعه پایدار و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

هند در این نمایشگاه بر شعار تحرک تاکید دارد و با ادغام فناوری و فرهنگ و به کارگیری جذابیت‌های بصری سعی در جذب مخاطب داشته است.

این کشور توانمندی‌های خود در خصوص تکنولوژی‌های مختلفی از جمله بیوتکنولوژی، شیمی و فضا را به نمایش گذاشته است و از هندوستانی جدید برای آینده صحبت می‌کند.

روسیه با شعار ذهن خلاق و هدایت آینده در اکسپوی دبی حاضر شده است.

این کشور درک عملکرد مغز را به تصویر کشیده است تا این مفهوم را تبیین کند که با به کارگیری هوش انسان، شاهد پیشرفت‌های غیرقابل توقف و توسعه خواهیم بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.