تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:22
291 بازدید
کد خبر : 717

تشخیص سرطان پروستات با ابزار هوش مصنوعی ظرف چند ثانیه

تشخیص سرطان پروستات با ابزار هوش مصنوعی ظرف چند ثانیه

یک ابزار جدید هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل تصاویر سی تی اسکن بدن می‌تواند ابتلای افراد به سرطان پروستات را در عرض چند ثانیه تشخیص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی موجب شده تا از این ابزار برای اسکن سریع تصاویر پزشکی و شناسایی انواع بیماری‌ها استفاده شود. در آخرین گام در این حوزه دانشمندان استرالیایی از فناوری مذکور برای شناسایی سرطان پروستات بهره گرفته اند.

نرم افزار هوش مصنوعی پژوهشگران مذکور به رادیولوژیست‌ها کمک می‌کند در عرض چند ثانیه دریابند آیا فردی به سرطان پروستات مبتلا هست یا خیر. تشخیص سریع این سرطان به درمان مؤثر آن کمک شایانی می‌کند و شانس غلبه بر آن را افزایش می‌دهد.

پیش از این از ابزار هوش مصنوعی برای شناسایی اختلال در کارکردهای قلب، شناسایی یک هفته‌ای سرطان تخمدان و اندازه‌گیری چربی اطراف قلب استفاده شده بود.

نرم افزار هوش مصنوعی مذکور که انبوهی از تصاویر سی تی اسکن را بررسی کرده می‌تواند تفاوت‌های ظریف پروستات افراد سرطانی و غیرسرطانی را که با چشم قابل درک نیست، تشخیص دهد. انتظار می‌رود دقت این ابزار با افزایش میزان استفاده بیشتر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.