تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 8:51
147 بازدید
کد خبر : 3471

تصویر جعلی و سقوط ناگهانی بیت‌کوین

تصویر جعلی و سقوط ناگهانی بیت‌کوین

بیت‌کوین، بزرگترین دارایی ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار، پس از انتشار تصویری که انفجاری جعلی را در نزدیکی پنتاگون نشان می‌دهد و احتمالا با هوش مصنوعی (AI) ایجاد شده و در فضای مجازی منتشر شده است، سقوطی ناگهانی را تجربه کرد. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، این تصویر هشداردهنده که ابرهای

بیت‌کوین، بزرگترین دارایی ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار، پس از انتشار تصویری که انفجاری جعلی را در نزدیکی پنتاگون نشان می‌دهد و احتمالا با هوش مصنوعی (AI) ایجاد شده و در فضای مجازی منتشر شده است، سقوطی ناگهانی را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، این تصویر هشداردهنده که ابرهای عظیم از دود تیره در نزدیکی ساختمان نمادین که به‌ عنوان مقر وزارت دفاع ایالات‌متحده (DOD) عمل می‌کند را نشان می‌دهد، به‌ طور گسترده توسط حساب‌های کاربری متعدد در سایت میکروبلاگینگ توییتر پخش شد.

از جمله کسانی که این تصویر را منتشر کردند، حساب توییتر رسانه دولتی روسیه، راشاتودی بود که بیش از سه میلیون دنبال کننده دارد. این تصویر همچنین توسط یک حساب کاربری تایید شده توییتر به نام BloombergFeed به اشتراک گذاشته شده است.

راشاتودی، توییت خود را که حاوی عکس مذکور بود حذف کرد در حالی که توییتر حساب BloombergFeed را تعلیق کرد.

اوایل روز دوشنبه تصویری که ظاهرا توسط هوش مصنوعی تولید شده بود انفجاری ساختگی را در نزدیکی پنتاگون ایالات‌متحده نشان داد. این خبر توسط رسانه دولتی روسیه، راشاتودی در توییتر به اشتراک گذاشته شد که به انتشار آن کمک کرد.

این تصویر ظاهرا حملات ۱۱ سپتامبر را به مردم یادآوری کرد و اعتماد سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد زیرا باعث فروش وحشتناک فوری همچنین زیان بیش از هفت درصدی داوجونز و افت ۴.۵ درصدی در بازگشت سرمایه بین‌المللی مورگان استنلی (MSCI) شد.

این تصویر که اداره آتش‌نشانی شهرستان آرلینگتون، جعلی بودن آن را چند دقیقه پس از انتشار آنلاین تایید کرد، تاثیر گسترده‌ای بر بازار سهام و ارزهای دیجیتال نداشت.

حساب توییتر رسمی آتش‌نشانی آرلینگتون و خدمات پزشکی اضطراری (EMS) تصریح کرد: «هیچ انفجار یا حادثه‌ای در یا نزدیک منطقه پنتاگون رخ نداده است و هیچ خطر یا خطر فوری برای مردم وجود ندارد».

این عکس حدود ساعت ۱۰ و ۶ دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت شرقی در توییتر پخش شد و تنها چهار دقیقه بعد، در ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح، بازارها واکنش نشان دادند و شاهد روند نزولی بودند.

شاخص‌های سهام ایالات‌متحده آسیب جزئی را متحمل شدند اما پس از تایید مقامات مبنی بر جعلی بودن آن، به سرعت بهبود یافتند.

بیت‌کوین، اولین دارایی رمزنگاری جهان نیز دچار سقوط ناگهانی شد و با انتشار این عکس به ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار کاهش یافت با این حال، اولین ارز دیجیتال به سرعت افزایش یافت و چند دقیقه بعد به ۲۶ هزار و ۸۸۲ دلار معامله شد.

در حالی که تایید نشده است که تصویر منتشر شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد شده است یا خیر اما دارای علائم بارز تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه