تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 5:12
189 بازدید
کد خبر : 2793

تماس تصویری با درگذشتگان به لطف هوش مصنوعی!

تماس تصویری با درگذشتگان به لطف هوش مصنوعی!

یک سرویس هوش مصنوعی که به دست یک شرکت کره‌ای توسعه یافته است، به شما امکان می‌دهد با عزیزان از دست رفته‌تان صحبت کنید. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اواخر سال ۲۰۲۲ بود که یک شرکت کره‌ای به نام Deep Brain AI شروع به ارائه سرویسی به نام Re;memory به معنای “مرور

یک سرویس هوش مصنوعی که به دست یک شرکت کره‌ای توسعه یافته است، به شما امکان می‌دهد با عزیزان از دست رفته‌تان صحبت کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اواخر سال ۲۰۲۲ بود که یک شرکت کره‌ای به نام Deep Brain AI شروع به ارائه سرویسی به نام Re;memory به معنای “مرور خاطرات” کرد که به شما امکان می‌دهد با عزیزان درگذشته خود صحبت کنید.

این سرویس که ما را به یاد سریال Black Mirror می‌اندازد، انسان‌های مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که از چهره‌ها، صداها و همچنین حالت‌های افرادی که مدت‌هاست درگذشته‌اند، تقلید می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند با آنها صحبت کنید. بنابراین عزیزانتان در یک تماس تصویری با شما هم‌کلام می‌شوند.

مفهوم استفاده از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط بین کسانی که در این دنیا هستند و کسانی که درگذشته‌اند، در دنیای فناوری بسیار قدیمی است و در بسیاری از نسخه‌ها، چه به عنوان ربات گفتگو کننده یا حتی از طریق پادکست تلاش شده است. در حالی که برخی تلاش کردند حالات چهره را بازآفرینی کنند، برخی دیگر سعی کردند به هوش مصنوعی توانایی تقلید صداهای کلیپ‌های ضبط شده از درگذشتگان را بدهند.

اکنون شرکت Deep Brain AI مستقر در سئول، تمام این ویژگی‌ها را روی یک پلتفرم آورده و آن را به عنوان یک سرویس پولی برای کسانی که دوست دارند دوباره با عزیزانشان ارتباط برقرار کنند(حتی اگر فقط مجازی باشد)، راه‌اندازی کرده است.

Re;memory چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که یکی از عزیزان در یک خانواده از دنیا می‌رود، خانواده اغلب با خاطرات دیجیتالی وی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها با او مرور خاطرات می‌کنند، اما اینها روش‌های ارتباطی یک طرفه هستند که در آن فرد می‌تواند عزیزان خود را ببیند یا صدایشان را بشنود، اما نمی‌تواند با آنها تعامل داشته باشد.

اینجاست که این شرکت کره‌ای این گنجینه اطلاعات را در اختیار می‌گیرد و به همراه یک پیش مصاحبه می‌تواند یک جلسه مجازی خصوصی در استودیوی خود ترتیب دهد، جایی که حتی می‌توانید مکالمات ناتمام خود با عزیزانتان را ادامه دهید و به پایان برسانید.

فناوری ترکیب تصویر این شرکت می‌تواند یک انسان هوش مصنوعی را ایجاد کند که در بخش‌های غیرکلامی مانند همگام سازی لب، حرکات و حالات چهره متبحر است. همچنین از فناوری هوش مصنوعی مکالمه‌گر استفاده می‌کند که از پردازش زبان طبیعی و فناوری تشخیص گفتار برای امکان‌پذیر ساختن مکالمات در لحظه استفاده می‌کند.

گفتگو با عزیزان

سرویس Re;memory پس از ساعت‌ها پردازش داده‌ها می‌تواند یک تجربه ۳۰ دقیقه‌ای ملاقات مجدد با عزیزانتان را فراهم کند که در آن می‌توانید با آنها صحبت کنید یا در مناسبت‌های خاص مانند تولدها و سالگردها یک پیام ویدیویی از آنها دریافت کنید. همچنین می‌توان ویدیوهای بیوگرافی شخصی برای هر فرد ایجاد کرد یا حتی یک مراسم یادبود با حضور این نسخه مجازی از فرد درگذشته برگزار کرد.

خدمات سرویس Re;memory در یک اتاق نمایش ارائه می‌شود که در آن یک نمایشگر بزرگ ۴۰۰ اینچی و سیستم صوتی با کیفیت بالا تجربه کاربر را واقعی‌تر می‌کند. این یک فضای خصوصی است که فقط نزدیکان و عزیزان می‌توانند لحظات ارزشمندی را در کنار عزیزان‌شان تجربه کنند و در صورت تمایل دوباره از آن برای بازدید مجدد استفاده کنند.

با این حال، فقط افراد درگذشته نیستند که این شرکت می‌تواند آنها را به انسان‌های مجاز تبدیل کند. این شرکت پیش از این، نسخه هوش مصنوعی از یک مجری خبر را در یک کانال ملی ساخته بود و در عین حال از نسخه هوش مصنوعی یون سئوک-یئول، نامزد حزب قدرت مردم که در حال حاضر رئیس جمهور کره جنوبی است، رونمایی کرد.

این شرکت برای این نوآوری خود به عنوان برنده جایزه CES Innovation Awards ۲۰۲۳ در بخش واقعیت مجازی و افزوده انتخاب شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه