تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:52
280 بازدید
کد خبر : 1257

تولید حسگر دوربین با پردازشگر هوش مصنوعی

تولید حسگر دوربین با پردازشگر هوش مصنوعی

شرکت سونی برای اولین بار از تولید حسگرهای هوش مصنوعی خبر داده که با نصب آنها بر روی دوربین‌ها توان پردازش و فهم فوق العاده ای به دوربین‌های یادشده افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، سونی مدعی است برای اولین بار در جهان حسگرهای مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده که خود قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر به صورت آنی هستند.

این حسگرها با بررسی تصاویر ضبط شده دوربین‌های حفاظتی و امنیتی، تنها تصاویری را برای بررسی بیشتر و ذخیره سازی به سرورهای کلود ارسال می‌کنند که حاوی افراد در حال حرکت یا تحرکات مشکوک باشند.

استفاده از حسگرهای هوش مصنوعی در دوربین‌ها از ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات بی ارزش و فاقد اهمیت امنیتی جلوگیری می‌کند و به صرفه جویی قابل توجه در وقت و هزینه‌ها می‌انجامد.

سونی قصد دارد به زودی از این فناوری در دوربین‌های خود استفاده کند و در همین راستا از فناوری هوش مصنوعی جدید خود در حسگرهای IMX۵۰۰ و IMX۵۰۱ بهره می‌گیرد. این حسگرها تولید دوربین‌هایی با دقت ۱۲.۳ مگاپیکسل را ممکن می‌کند که با دقت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه قادر به فیلم برداری هستند. هوش مصنوعی این حسگرها حتی قادر به تحلیل دقیق تصاویر ویدئویی است که مدت زمان پخش آنها تنها ۳.۱ میلی ثانیه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه