تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:07
127 بازدید
کد خبر : 1521

تولید صفحه شطرنج رباتیک با هوش مصنوعی

تولید صفحه شطرنج رباتیک با هوش مصنوعی

یک شرکت تجاری یک صفحه بازی شطرنج رباتیک تولید کرده که مهره های آن از هوش مصنوعی دستگاه برای برنامه ریزی بازی و حرکت خودکار در برابر انسان استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اینفیونشن سه سال قبل نمونه اولیه این ابزار را به نام اسکوئر آف عرضه کرده بود و حالا دو مدل جدید از آن را با قابلیت های بیشتر به نام های نئو و سوآپ تولید کرده است.

از میان این دو مدل، نئو برای بازی شطرنج عادی و بازی سرعتی طراحی شده است. صفحه شطرنج نئو دارای دو ردیف هشت تایی و در مجموع ۶۴ خانه بازی در ابعاد ۱.۵ اینچی است و ارتفاع بلندترین مهره یعنی شاه هم  ۲.۵ اینچ است. طراحی مهره به انتخاب کاربر با چوب یا سنگ انجام شده است.

اما صفحه بازی شطرنج نئو بزرگتر بوده و از ۹۶ خانه مربعی تشکیل شده و البته از آن می توان برای اجرای برخی بازی های فکری دیگر که با مهره انجام می شوند، نیز بهره برد. همچنین فضای اضافی نیز در چهار طرف این صفحه در نظر گرفته شده است.

اما در زیر هر دو صفحه نئو و سواپ یک بازوی پیشرفته رباتیک تعبیه شده که از میدان مغناطیسی برای حرکت خودکار مهره ها بهره می گیرد. در واقع هر فرد کاربر این صفحات بازی شطرنج یا می تواند با استفاده از هوش مصنوعی آن با خود دستگاه بازی کند یا به صورت آنلاین با فردی در هر کجای جهان رقابت کند. همچنین یک اپلیکیشن تلفن همراه برای مدیریت و استفاده راحت تر از این ابزار تولید شده است.

هوش مصنوعی این دو صفحه شطرنج دارای ۳۰ مرحله مختلف با سطح دشواری های متفاوت است تا افراد بر مبنای مهارت خود در بازی شطرنج میزان دشواری هوش مصنوعی را تنظیم کنند. همچنین افراد می توانند برمبنای تنظیمات در دسترس، از هوش مصنوعی نئو و سوآپ به عنوان مربی تعلیم دهنده خود استفاده کنند.

دومدل دستگاه قرار است در ژوئن سال ۲۰۲۰ به بازار بیایند. قیمت نئوو سواپ به ترتیب ۱۴۹ و ۲۶۹ دلار اعلام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه