تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:17
149 بازدید
کد خبر : 1701

تولید واکسن آنفولانزا با هوش مصنوعی

تولید واکسن آنفولانزا با هوش مصنوعی

محققان استرالیایی با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی رایانه ای موفق به تولید واکسنی جدید برای درمان بیماری آنفولانزا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، این واکسن هم اکنون در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

برنامه رایانه ای تولید کننده این واکسن Sam نام دارد و بر مبنای داده های دریافتی داروی جدیدی را برای نابودی ویروس آنفولانزا ابداع کرده که این دارو از طریق واکسن به بدن انسان انتقال می یابد. این اولین بار است که از هوش مصنوعی برای تولید واکسن بیماری آنفولانزا استفاده می شود.

برنامه Sam از هوش کافی برای کسب دانش و اختراع داروهای جدید برخوردار است و می توان آن را به همین منظور آموزش داد. این برنامه با بررسی داروهای موجود و موثر و نیز داروهایی که در درمان آنفولانزا کارآیی کافی نداشته اند موفق به اختراع و عرضه داروی تازه شده است. البته تکمیل این فرایند ۱۲ ماه به طول انجامیده است.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا به امروز بیش از ۱۱۶ هزار نفر در استرالیا به آنفولانزای حاد مبتلا شده و ۲۲۰ نفر از آنها فوت شده اند که پیش بینی می شود استفاده از این واکسن بتواند به حل این مشکل کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه