تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 22:29
148 بازدید
کد خبر : 3545

حضور علوم پزشکی اردبیل در اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی

حضور علوم پزشکی اردبیل در اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی

اردبیل- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: علوم پزشکی اردبیل در اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی با ۳ مقاله اکسپت شده حضور داشت.

حسن قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اولین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با هماهنگی، همراهی و همکاری گسترده دانشگاه‌های کشور، مراکز تحقیقاتی و علمی مربوطه، دانشمندان و پژوهشگران مطرح داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه، چین، پاکستان و هند و با حمایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هوشمند کیش برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این کنگره بیش از ۸۰۰ نفر از متخصصین، محققین، اساتید، مدیران و کارشناسان حوزه سلامت کشور به صورت حضوری و بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از مجموع ۵۰۸ مقاله دریافت شده با انجام داوری‌های منسجم علمی، ۳۷ مقاله به صورت سخنرانی و تعداد ۳۵۹ مقاله به صورت پوستر پذیرفته در ۳ روز برگزاری همایش ارائه شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نمایندگی محمد علی جوادزاده، دبیر برنامه همگرایی در تعالی علوم و فناوری‌های پیشرفته با ۳ مقاله اکسپت شده و یک غرفه تجهیز شده بنام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این رویداد حضور داشت.

قبادی ادامه داد: نرم افزار تشخیص هوشمند سرطان ریه و دستیار هوشمند بیوپسی از جمله مواردی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه و بسیار مورد توجه شرکت کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.

وی با اشاره به درخشش این دانشگاه در کنگره بین المللی هوش مصنوعی افزود: داشنگاه علوم پزشکی در سال گذشته نقش موثری در هدایت و گسترش پروژه‌های هوشمند سازی در نظام سلامت داشته است و امیدواریم تداوم و گسترش این دستاوردها در سال آتی را شاهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه