تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:35
261 بازدید
کد خبر : 963

حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری‌های نوظهور دیجیتال

حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری‌های نوظهور دیجیتال

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی مرتبط با فناوری‌های نوظهور دیجیتال تا سقف ۵۰ میلیون تومان خبر داد.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، جزئیات برنامه حمایتی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را تشریح کرد و گفت: از پایان نامه‌های کاربردی دانشجویی مرتبط با فناوری‌های نو حمایت می‌شود.

وی گفت: مطابق با آیین نامه حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی، این ستاد برای پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با محوریت فناوری‌های نوظهور دیجیتال از جمله هوش مصنوعی، بیگ دیتا، بلاکچین، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و هوشمندسازی صنعتی، تسهیلات حمایتی قرار داده است.

محمدی با تاکید بر اینکه در این طرح، پایان‌نامه‌های کاربردی که تقاضایی از جامعه و صنعت را پاسخ دهند مورد حمایت قرار می‌گیرند تا مسیر ورود ایده‌های نو به صنعت تسهیل شود، افزود: طرح‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی فنی و مهندسی کاربردی کارفرما محور که پاسخی درست و علمی به یک مساله، تقاضا یا نیاز جامعه و صنعت اقتصاد دیجیتال، داشته باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی گفت: مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته در صورتی که سازمان و یا شرکتی برای به کارگیری پایان نامه‌های مدنظر اعلام آمادگی کند، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال نیز ۵۰ درصد از این پایان نامه و تا سقف ۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در همین حال فراخوانی برای تمامی دستگاه‌های دولتی ارسال شده است که نیازمندی‌های خود را در عرصه فناوری‌های نوظهور دیجیتال اعلام کنند تا پایان نامه‌های مشترک کاربردی تعریف شود، ادامه داد: شرکت‌های خصوصی نیز در این باره آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این فرآیند از دو طریق قابل انجام است، نخست اینکه شرکت‌ها پایان نامه‌های مدنظر خود را معرفی کنند و یا اینکه از سمت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و مطابق با فراخوانی که اعلام شده، نیازمندی دستگاه‌های اجرایی اعلام شود؛ در هر دو صورت پایان نامه موردنظر تا سقف ۵۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه پایان نامه مورد انتخاب می‌تواند در حال اجرا باشد و یا در مراحل پیاده سازی باشد، گفت: محدودیتی از نظر نام دانشگاه برای دانشجویان وجود ندارد و انتخاب این پایان نامه‌ها بر مبنای کیفیت موضوع، به روز بودن و میزان کاربرد آن و نیز اعلام نیاز، خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این فراخوان در راستای پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه تا پایان سال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این فراخوان با فراخوان جشنواره ملی امیرکبیر که در راستای حمایت از پایان نامه کاربردی دانشجویان به زودی برگزار می‌شود، متفاوت است. جشنواره ملی امیرکبیر، رویدادی فناورانه است که سه ضلع دانشگاه، صنعت و جامعه را به هم وصل می‌کند. این جشنواره ۲۰ دی‌ماه برگزار می‌شود و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال از آن حمایت می‌کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه