تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 1:53
255 بازدید
کد خبر : 1928

دسترسی به اطلاعات استارت آپ شناسایی چهره محدود می شود

دسترسی به اطلاعات استارت آپ شناسایی چهره محدود می شود

استارت آپ شناسایی چهره «کلیر ویو» برای تسویه یک شکایت، توافق کرده تا دسترسی کسب وکارها  به مخازن عکس خود را محدود کند. بنابراین دسترسی شرکت های خصوصی و افراد به داده های شرکت مسدود می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در این شکایت شرکت مذکور متهم شده بود عکس های افراد را بدون اجازه آنها جمع آوری کرده است.

براساس شرایط تسویه ای که روز گذشته در دادگاه ایالتی ایلینوی آمریکا ثبت شده، «کلیر ویو» اجازه دسترسی پولی یا آزاد بیشتر مشتریان خصوصی یا فردی اش به مخازن داده ها را متوقف می کند.

همچنین این شرکت دسترسی سازمان های دولتی ایالت ایلینوی از جمله پلیس و دیگر سازمان های مجری قانون به مخازن داده هایش را به مدت ۵ سال متوقف می کند.

البته این شرکت که در نیویورک مستقر است همچنان می تواند با سازمان های دولتی فدرال از جمله مقامات مهاجرت و آژانس های دولتی خارج از ایالت مذکور همکاری کند.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکایی(ACLU)، گروه های پشتیبانی از مهاجران و قربانیان آزار جنسی و خشونت خانگی و غیره در می ۲۰۲۰ میلادی این شکایت را ثبت کردند. آنها کلیر ویو را متهم کردند با استخراج تصاویر از اینترنت از جمله پلتفرم هایی مانند مایکروسافت، لینکدین و اینستاگرام، قانون حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک ایلینوی را نقض کرده است.

فیس بوک در ۲۰۲۰ میلادی توافق کرد برای تسویه شکایتی مبنی بر نقض قوانین ایالت ایلینوی آمریکا ۶۵۰ میلیون دلار بپردازد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه