تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:19
243 بازدید
کد خبر : 1723

دستکش هایی که بازوی رباتیک را کنترل می کنند

دستکش هایی که بازوی رباتیک را کنترل می کنند

جف بزوس در یک رویداد فناوری، بازوهای رباتیکی را نمایش داد که به وسیله دستکش هایی فناورانه کنترل می شوند. با کمک این دستکش ها می توان اشیا را جابه جا و کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، جف بزوس مدیر ارشد اجرایی شرکت آمازون در یک رویداد دست‌های رباتیک با چابکی فوق العاده ای را نشان داد.

کنفرانسی به نام re:MARS با پشتیبانی بزوس در لاس وگاس برگزار شد. در این رویداد آخرین دستاوردها در حوزه ماشین یادگیری، اتوماسیون، رباتیک و فناوری فضایی به نمایش در آمد.

بزوس در این رویداد دستکش‌هایی هوشمندی را آزمایش کرد که دو بازوی رباتیک را کنترل می‌کنند. این بازوهای رباتیک در حقیقت حرکات بزوس را تقلید می‌کردند. بزوس با کمک موتورهای مهارتی توانست به بازوها دستور دهد فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند.

در ویدئویی که در توئیتر منتشر شده، مدیر ارشد اجرایی آمازون با کمک بازوهای رباتیک با یک توپ بازی کرد. در ویدئویی دیگر او با استفاده از بازوی رباتیک حلقه‌هایی را دور یک میله قرار داد.

این بازوی رباتیک در حقیقت درنتیجه همکاری شرکت HaptX و Shadow Robot ساخته شده و ترکیبی از سیستم‌های پیچیده هوش مصنوعی و فناوری بازخورد لمسی در آن به کار رفته است. این دو فناوری در دستکش‌های مخصوص به کار رفته‌اند و به پوشنده آنها کمک می‌کنند نه تنها اشیا را حرکت بدهند بلکه آنها را کنترل کنند.

بزوس در این رویداد گفت: پیش بینی می‌کنم در ۱۰ سال آتی ربات‌های تجاری ساخته شوند که می‌توانند مانند انسان اشیا را کنترل کنند. این فناوری در اتوماسیون انبارها در سراسر جهان کارآمد خواهد بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه