تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 22:25
228 بازدید
کد خبر : 2482

دوره های آموزش هوش مصنوعی برگزار می‌شود

دوره های آموزش هوش مصنوعی برگزار می‌شود

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه گفت: اولین بخش دوره های آموزش هوش مصنوعی، دوره توانمندسازی ۶۰ ساعته پروژه محور تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه نویسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه در راستای توانمند سازی معلمان دوره‌های هوش مصنوعی برگزار می‌کند.

کوروش حمیدزاده دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارتقای سطح علمی و فناورانه ایران اسلامی در حوزه هوش مصنوعی، در سال جاری، اولین دوره تربیت مدرس معلمان دوره اول متوسطه، شامل ۲۲۴ نفر در مجموع و از هر استان ۷ نماینده، از ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود. همچنین توانمندسازی ۵۷۶ نفر دانش آموز منتخب مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی (عضو شبکه یادگیری) از ۲۵ شهریور ماه برگزار و زمینه ساز آموزش جامع و دسترسی عادلانه برای همه دانش آموزان و معلمان عزیز به منابع آموزشی با کیفیت در زمینه برنامه نویسی و مهارت‌های مرتبط با آن خواهد بود.

وی ادامه داد: اولین بخش این آموزش‌ها، دوره توانمندسازی ۶۰ ساعته پروژه محور تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه نویسی است که با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از سوی دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و همکاری خانه ریاضیات اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه گفت: امیدواریم با ممارست و برنامه ریزی دقیق بتوانیم، شرایطی را برای همه دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم تا بتوانند پروژه‌های نرم افزاری ملی و بین المللی را با کیفیت مطلوب تولید کرده و علاوه بر صرفه اقتصادی، از مواهب آن در زمینه خودشکوفایی و توسعه توانایی حل مسئله، خلاقیت و مدیریت زندگی فردی بهرمند شوند.

حمیدزاده در پایان گفت: این دوره به صورت ترکیبی از موک، کلاس‌های آنلاین و کارگاه‌های حضوری و با محوریت دانش و مهارت‌های پایه ورود به بازار برنامه نویسی برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.