تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:26
101 بازدید
کد خبر : 799

دیپ فیک اعضای پارلمان هلند را گول زد

دیپ فیک اعضای پارلمان هلند را گول زد

یک فرد با استفاده از فناوری دیپ فیک هویت رئیس ستاد یکی از مخالفان دولت روسیه را جعل کرده و با نمایندگان پارلمان هلند گفتگوی ویدئویی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، سیاستمداران هلندی به طور مستقیم با خطرات ویدئوهای دیپ فیک روبرو شدند.

دیپ فیک، یک فناوری جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از تصاویر و ویدئوهای دروغین اما واقع‌گرایانه ساخته می‌شود.

طبق گزارش نشریه‌های NL Times و De Volkskrant اعضای کمیته امور خارجه پارلمان این کشور فریب خوردند و با فردی کنفرانس ویدئویی برقرار کردند که با استفاده از فناوری دیپ فیک خود را لئونید ولکوف رئیس ستاد آلکسی ناوالنی (مخالف دولت رسمی روسیه) معرفی کرده بود.

نام این فرد هنوز فاش نشده اما به طور حتم این نخستین مورد سواستفاده او از فناوری دیپ فیک نبوده است. همین فرد با سیاستمداران لتونیایی و اوکراینی نیز گفتگو کرده و به مقامات سیاسی در استونی، لیتوانی و انگلیس نزدیک شده است.

پارلمان هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد درباره این گفتگوی جعلی خشمگین است و از بروز چنین رویدادهایی در آینده جلوگیری می‌کنند.

البته به نظر نمی‌رسد این تماس ویدئویی جعلی پیامدهای بلندمدتی داشته باشد. اما در هرحال نشان دهنده آسیب‌های احتمالی گفتگوهای دیپ فیکی با سیاستمداران است.

فرد جاعل ممکن است باعث شرمساری مقامات شود، اما یک جاسوس وابسته به دولت خارجی می‌تواند سیاستمداران را فریب دهد تا تصمیم‌های اشتباه بگیرند.

بنابراین باید فرایندهای بررسی سختگیرانه‌تری برای رصد موارد استفاده از دیپ فیک استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه