تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:45
229 بازدید
کد خبر : 1127

راه اندازی ۱۲ مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی و کوانتوم در آمریکا

راه اندازی ۱۲ مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی و کوانتوم در آمریکا

دولت آمریکا با اختصاص بودجه‌ای یک میلیارد دلاری قصد دارد طی سال‌های آینده ۱۲ مرکز تحقیقاتی برای پژوهش در زمینه هوش مصنوعی و کوانتوم راه اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی نت، تأسیس مراکز تحقیقاتی یادشده در قالب یک برنامه ۵ ساله صورت می‌گیرد. ۶۲۵ میلیون دلار از بودجه یک میلیارد دلاری این طرح توسط دولت فدرال و باقیمانده آنکه در حدود ۳۴۰ میلیون دلار است توسط شرکت‌های فناوری مختلف تخصیص می‌یابد.

از جمله شرکت‌های فناوری که بودجه باقیمانده ۳۴۰ میلیون دلاری اجرای این طرح را تأمین می‌کنند، می‌توان به گوگل، فیس بوک، تسلا، آی بی ام، مایکروسافت، اینتل، لاکهید مارتین و غیره اشاره کرد. برخی از دانشگاه‌های برتر آمریکا نیز برای تأمین دانش فنی به کمک دولت و شرکت‌های فناوری می آیند.

پیش از این کنگره آمریکا با اختصاص بودجه ۶۲۵ میلیون دلاری توسط دولت فدرال موافقت کرده بود. کاخ سفید در ماه‌های اخیر بارها بر اهمیت دو فناوری کلود و هوش مصنوعی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا تاکید کرده است.

از بین ۱۲ مرکز تحقیقاتی یادشده ۵ مرکز بر روی فناوری تولید رایانه‌های کوانتومی متمرکز خواهند شد. این مراکز زیر نظر وزارت انرژی آمریکا فعالیت می‌کنند.

اکثر دستاوردهای مهم فناورانه آمریکا حاصل اجرای طرح‌های همکاری مشترک میان دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌های این کشور بوده که از جمله این دستاوردها می‌توان به تولید بمب اتم، اعزام فضانورد به ماه و اختراع اینترنت اشاره کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه