تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:04
244 بازدید
کد خبر : 1471

ربات تفکیک زباله هم از راه رسید

ربات تفکیک زباله هم از راه رسید

محققان شرکت آلفابت ایکس وابسته به گوگل از تولید ربات جدیدی به نام مون شات خبر داده اند که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و قادر به تفکیک انواع زباله است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلور، این شرکت قصد دارد بر روی تولید ربات هایی متمرکز شود که با خودآموزی و تغذیه اطلاعاتی قادر به برنامه ریزی برای انجام امور مختلف روزمره به شکلی دقیق باشند.  

یکی از اولین برنامه های این شرکت تولید ربات هایی است که بتوانند با مشاهده انواع زباله آنها را از یکدیگر تفکیک کرده و زباله های مشابه را در دسته های یکسانی جای دهند. ربات های یادشده به تدریج و در حین کار با زباله ها هوش و دانش خود را افزایش می دهند و عمل تفکیک زباله را با دقت بیشتری انجام می دهند.

در آزمایش هایی که در این زمینه انجام شده ربات های یادشده در مراحل اولیه بطری ها و لیوان ها و قوطی های نوشابه فلزی را در یک دسته جای می دادند،اما بعد از مدتی کار و دریافت اطلاعات بیشتر با موفقیت لیوان های پلاستیکی را از قوطی های هم اندازه فلزی نوشابه تفکیک کردند.

محققان می گویند در آینده این ربات ها در زمینه تفکیک زباله از دقت و هوشی به اندازه انسان برخوردار خواهند شد و حتی می توانند در مراکز تفکیک زباله نیز به کار گرفته شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه