تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 10:24
264 بازدید
کد خبر : 2052

ربات ها بازی با خمیر را می آموزند

ربات ها بازی با خمیر را می آموزند

انسان ها تنها موجوداتی نیستند که از بازی با خمیر لذت می برند. محققان دانشگاه MIT CASAIL سیستمی به نام «ربوکرفت»(RoboCraft) ابداع کرده اند که به ربات ها چگونگی کار با خمیر بازی را می آموزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این پلتفرم نخست تصاویری از شکل( مانند حروف الفبا) ثبت می کند و در مرحله بعد آن را به عنوان یک خوشه از ذرات بهم متصل در نظر می گیرد.

سپس ربات با استفاده از یک شبکه عصبی مبتنی بر فیزیک پیش بینی می کند دو انگشت چگونه کره های ایجاد شده را دستکاری می کنند تا نتیجه دلخواه به دست آید. یک الگوریتم پیش بینی نیز به دستگاه کمک می کند اعمالش را برنامه ریزی کند.

این فناوری در مدت زمان کمی نتایج دلخواه را ایجاد می کند. ربات فقط به ۱۰ دقیقه تمرین نیاز دارد تا عملکرد خود را به اندازه انسان هایی که از راه دور آن را کنترل می کنند، ارتقا دهد یا حتی از آنها بهتر کند.

این درحالی است که ربات ها به طور معمول برای کنترل اشیایی که شکل خاصی ندارند با چالش روبرو هستند.

البته ربات هایی که با سیستم «ربوکرفت» آموزش دریافت می کنند، نمی توانند مجسمه هایی خیلی دقیق و با جزئیات بسازند. نتایج فعالیت آنها همچنان غیر دقیق است و ربات همچنان فقط با استفاده از ۲ انگشتش کار می کند.

محققان معتقدند این فناوری در آشپزخانه بسیار کارآمد خواهد بود. ربات های آشپز می توانند مسئولیت بیشتری بر عهده گیرند. این فناوری به تدریج و درآینده به سالمندان و افراد دچار مشکلات حرکتی کمک می کند تا برخی وظایف خانه داری را انجام دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.