تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:32
326 بازدید
کد خبر : 903

ربات هوشمند ویژه خدمات رسانی به مشتریان

ربات هوشمند ویژه خدمات رسانی به مشتریان

هیوندای رباتی مجهز به هوش مصنوعی ساخته که برای سرویس رسانی به مشتریان در نمایشگاه های این شرکت به کار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت خودروسازی هیوندای یک ربات هوش مصنوعی برای بخش خدمات مشتری خود توسعه داده است.

این ربات با قد ۳.۸ فوت و وزن ۸۰ کیلوگرم «دال-ای» (DAL-e )نام گرفته و دو بازو برای نشان دادن حرکات دارد. همچنین روی سر ربات به جای چشم دو نمایشگر ویدئویی نصب شده است.

ربات دال-ی می‌تواند با استفاده از چرخ‌هایی قدرتمند که در همه جهات می‌چرخند، روی زمین حرکت کند. در کنار این موارد دوربین‌ها و فناوری‌های شناسایی صورت نیز در ربات تعبیه شده است. بنابراین گجت می‌تواند نزدیک شدن مشتریان یا ورود آنها به فروشگاه را شناسایی کند.

در مرحله بعد ربات به صورت مشتریان نگاه می‌کند و با کمک یک سیستم سخن گفتن مصنوعی با آنها صحبت می‌کند. مشتریان می‌توانند سوالاتی درباره محصولات و سرویس‌ها از ربات بپرسند یا از نمایشگر لمسی یکپارچه نصب شده روی دستگاه استفاده کنند.

این ربات مشتریان را به مکان مورد نظرشان هدایت می‌کند که ممکن است یک خودروی خاص در بخشی از نمایشگاه باشد.

دال- ای روز گذشته در نمایشگاه هیوندای واقع در سئول آغاز به فعالیت کرد. البته این پروژه پایلوت ربات مذکور است و در آینده در بقیه نمایشگاه‌های هیوندای نیز عرضه خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.