تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 9:20
92 بازدید
کد خبر : 3025

رفع نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

رفع نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

یک سیستم پیشرفته برای اولین بار می‌تواند با گوش کردن به صدای بخش‌های مختلف موتور خودرو اشکالات آن را شناسایی کند تا برای رفع نقص اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در حالی که برخی از مشکلات مکانیکی به راحتی توسط حسگرهای داخل خودرو قابل تشخیص هستند، موارد دیگری وجود دارند که کمی پیچیده‌تر هستند. سیستم V۲M طوری طراحی شده است که با گوش دادن به صدای بخش‌های مختلف خودرو و با استفاده از ماژول‌های داخلی خود قادر به عیب یابی است.

V۲M که توسط یک استارت اپ آمریکایی ابداع شده، از دو ماژول حسگر الکتروآکوستیک – واقع در جلو و عقب خودرو – به همراه یک واحد کنترل واقع در وسط خودرو تشکیل شده است.

با استفاده از این سخت افزار، سیستم به طور مداوم صداهای عملیاتی خودرو را کنترل و ضبط می‌کند. صداهای ضبط شده آنالوگ به علائم دیجیتال تبدیل می‌شوند که برای تجزیه و تحلیل توسط الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به یک سرور آنلاین منتقل می‌شوند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مالک خودرو و / یا مکانیک از طریق یک برنامه و داشبورد قابل دسترسی به اینترنت از موضوع مطلع می‌شوند.

هشدارها همچنین می‌توانند به طور مستقیم به سیستم عیب یابی موجود در خودرو، به سازندگان خودرو و اپراتورهای ناوگان اعزام خودرو ارسال شوند. در هر صورت، مزیت روش مذکور این است که تعمیر و نگهداری مورد نیاز می‌تواند در اسرع وقت انجام شود، قبل از اینکه تعمیرات گسترده‌تری مورد نیاز باشد و هزینه زیادی به مالک خودرو تحمیل شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.