تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:27
237 بازدید
کد خبر : 801

رویکرد استراتژیک کشورها در توسعه هوش مصنوعی بررسی شد

رویکرد استراتژیک کشورها در توسعه هوش مصنوعی بررسی شد

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همکاری مشترک برای چاپ کتاب «فناوری هوش مصنوعی و رویکردهای استراتژیک کشورها» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها هوش مصنوعی به عنوان یکی از روندهای برتر فناوری و یک از عوامل اقتدار مورد توجه قرار گرفته است. تنوع و فراوانی داده‌های تولیدی در کنار توسعه سخت‌افزارهای پیشرفته با قابلیت پردازش داده‌های حجیم به توسعه روز افزون این حوزه کمک شایانی کرده است.

به همین دلیل کشورهای مختلف تلاش کرده‌اند تا تلاش‌های ملی خود را سازمان داده و اسنادی را برای ورود هدفمند به حوزه هوش مصنوعی تدوین کنند.

از این رو ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارائه تصویری درست و واقعی از وضعیت فعلی این صنعت در کشورهای مختلف یک همکاری مشترک برای چاپ کتاب «فناوری هوش مصنوعی و رویکردهای استراتژیک کشورها» آغاز کرده است.

این کتاب با تمرکز بر تحلیل داده‌های خام استارت‌آپی، پتنت و مقالات علمی به اضافه تحلیل محتوای برنامه‌های ملی کشورها که توسط دولت‌ها نوشته شده، با تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به چاپ رسیده است.

جمع‌آوری، رصد و استفاده از داده‌های علمی و برنامه‌های راهبردی توسعه این فناوری، می‌تواند به فناوران، مدیران و علاقه‌مندان به صنعت هوش مصنوعی برای ورودی هوشمند به این حوزه کمک کند.

وجود تحلیل‌ها و ارائه داده‌های علمی جهانی در حوزه‌های علمی تأثیری مستقیم در ارتقای فناوری‌ها و ورود هدفمند کشور برای ورود به این عرصه‌ها دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.