تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:58
118 بازدید
کد خبر : 1363

ساخت هوش مصنوعی که ۲۵۰ پهپاد را کنترل می کند

ساخت هوش مصنوعی که ۲۵۰ پهپاد را کنترل می کند

گروهی از محققان از سازمان دارپا بودجه ای دریافت کرده اند تا یک سیستم هوش مصنوعی برای کنترل پهپادها بسازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه بوفالو در آمریکا گرنت تحقیقاتی ۳۱۶ هزار دلاری از سازمان DARPA دریافت کرده اند تا سیستم هوش مصنوعی بسازند که  قابلیت کنترل ۲۵۰ پهپاد را دارد.

محققان دانشگاهی برای ساخت این سیستم افرادی که بازی های ویدئویی انجام می دهند را هنگام کنترل انبوهی از واحدهای دیجیتالی نظامی در بازی هایی مانند «استارکرفت»، «استاریس» و «کمپانی هیروز» بررسی خواهند کرد.

آنها اطلاعاتی درباره واکنش بازیکنان نسبت به چالش های تاکتیکی مختلف جمع آوری و همزمان برخورد آنان با تغییرات غیر منتظره در میدان جنگ را نیز بررسی کردند.

سوما چودوری از دانشگاه بوفالو در این باره می گوید: ما به دنبال ساخت یک سیستم هوش مصنوعی نیستیم که فقط رفتار انسان ها را تقلید کند. ما می خواهیم  درک عمیق تری از حرکات انسان را بسازیم که این امر به پیشرفت هوش مصنوعی منجر می شود.

این گروه از محققان همچنین اطلاعات بیومتریک افراد را حین بازی رایانه ای جمع آوری کردند. آنها امیدوارند با ترکیب اطلاعات مربوط به تصمیم گیری در بازی رایانه و بازخورد بیومتریک بازیکنان، سیستمی ساخته شود که به گروه بزرگی از پهپادها کمک کند به طور مستقل فعالیت های پیچیده ای را هماهنگ کنند.

تمام این موارد به ساخت نقشه سه بعدی، حفط محیط امنیتی و کنترل پهپادها برای یک هدف نظامی خاص در منطقه ای ناشناخته کمک می کند.

چودروی می گوید: ما در این پروژه  قصد داریم سیستمی بسازیم که ۲۵۰ ربات زمینی و هوایی را در شرایط پیچیده کنترل کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه