تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 6:18
60 بازدید
کد خبر : 3162

سفر رفتن با ChatGPT!

سفر رفتن با ChatGPT!

یک شرکت مسافرتی، راهنمای سفر با هوش مصنوعی مبتنی بر ربات ChatGPT را برای برنامه‌ریزی ماجراجویی بعدی افراد معرفی کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، وبسایت برنامه‌ریزی سفر Expedia یک عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی را به برنامه مخصوص تلفن همراه خود اضافه کرده است تا به کاربران در برنامه‌ریزی سفر

یک شرکت مسافرتی، راهنمای سفر با هوش مصنوعی مبتنی بر ربات ChatGPT را برای برنامه‌ریزی ماجراجویی بعدی افراد معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، وبسایت برنامه‌ریزی سفر Expedia یک عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی را به برنامه مخصوص تلفن همراه خود اضافه کرده است تا به کاربران در برنامه‌ریزی سفر و جستحوی مکان‌های دیدنی کمک کند.

این ابزار توسط ربات هوش مصنوعی مشهور و محبوب این روزها یعنی ChatGPT هدایت می‌شود که از هنگام معرفی در اواخر سال ۲۰۲۲ تاکنون بسیاری از صنایع و حوزه‌ها را متحول کرده است.

پیتر کِرن مدیرعامل اکسپدیا می‌گوید: در اصل ایده این است که به مسافران این امکان داده شود که به بهترین شکل خرید کنند، بهترین راه را برای برنامه‌ریزی سفر خود بیابند و بهترین راه را برای یافتن چیزهای مناسب برای خود دریابند.

وی افزود: می‌توانید از این چت‌بات بپرسید که آیا مثلا ماه آوریل زمان خوبی برای رفتن به پاریس است؟ یا اگر در ماه مارس به توکیو بروید چه چیزهایی را می‌بینید و آیا می‌توانید شکوفه‌های گیلاس را ببینید؟ این برنامه همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا مکان‌های اقامتی نزدیک به مکان‌های تماشایی مانند بزرگترین مناطق مشاهده شکوفه‌های گیلاس را انتخاب کنند.

نرده‌های محافظ برای محافظت از عدم دقت

کِرن با این موضوع موافق است که ChatGPT گاهی اوقات اطلاعات نادرستی ارائه می‌دهد و می‌تواند غیر قابل اعتماد باشد، اما در عین حال ادعا می‌کند که Expedia موانعی را بر سر راه این چت‌بات قرار داده است تا از انحراف آن از موضوعات مرتبط با سفر برای مقابله با عدم دقت جلوگیری کند.

در واقع این شرکت، هوش مصنوعی خود را برای ردیابی نتایج پاسخ‌های ChatGPT توسعه داده و اطمینان حاصل کرده است که مسافران پاسخ‌های غیرمنتظره دریافت نمی‌کنند.

فناوری هوش مصنوعی با وجود اینکه هنوز در مرحله بتا قرار دارد، دارای اشکالات قابل توجهی است. برای مثال، زمانی که پروازهای نیویورک سیتی به مکزیکوسیتی از آن درخواست شد، گفت: هنوز نمی‌توانم کمکی کنم. با این حال، برترین مناظر مکزیکوسیتی را فهرست کرد.

مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT به ارائه اطلاعاتی معروف هستند که بسته به نحوه عبارت‌بندی درخواست اطلاعات، سودمندی متفاوتی دارند.

کسب و کارها برای غلبه بر محدودیت این ربات‌ها، مهندسان خبره را استخدام می‌کنند تا نحوه برقراری ارتباط با ابزارهای هوش مصنوعی برای نتایج بهینه را بیابند.

اکنون برنامه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Expedia به کاربران روشی عملی برای سازماندهی و برنامه‌ریزی سفرهای خود و بررسی مکان‌های تماشایی ارائه می‌دهد.

اگرچه این چت‌بات دارای برخی معایب است، اما اکسپدیا ادعا می‌کند که نرده‌های محافظی دارد که این شرکت و کاربرانش را مطمئن می‌کند که این چت‌بات روی ریل باقی می‌ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه