تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 22:20
183 بازدید
کد خبر : 3115

سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه ردیاب چشمی شدند که دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است.

دکتر محمد رضا ابوالقاسمی دهاقانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران و سرپرست ازمایشگاه فناوری‌های مغز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون محققان کشور و خارج از کشور موفق شده اند سیستم‌های مختلف ردیاب چشمی را با فناوری‌های متفاوت طراحی کنند و بسازند که اکنون در حال استفاده هستند.

وی با بیان اینکه هر یک از این سیستم‌ها کاربردهای مختلفی دارند، گفت: این ردیاب چشمی کاربردهای زیادی دارد که در تحقیقات و صنعت می‌توان از آن بهره مند شد.

سرپرست ازمایشگاه فناوری‌های مغز گفت: حرکت چشم یکی از مهم‌ترین پاسخ‌های رفتاری است که مغز تولید می‌کند و از آن می‌توان جهت ردیابی توجه مکانی انسان استفاده کرد.

وی با اشاره به کاربرد دستگاه ردیاب چشمی افزود: ازجمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به استفاده در تبلیغات و بازرگانی و حوزه نورومارکتیگ اشاره کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران گفت: ما نیز توانستیم ردیاب چشمی را به تولید برسانیم که از کیفیت بهتری نسبت به نمونه‌های موجود برخوردار است

وی گفت: دستگاه طراحی شده دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است که در آزمایشگاه فناوری‌های مغز پژوهشکده فناوری همگرا دانشگاه تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه