تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:24
265 بازدید
کد خبر : 761

شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات پزشکی قانونی

شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات پزشکی قانونی

جلسه مشترک مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT با سازمان پزشکی قانونی در جهت احصا و شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت هوشمند خدمات پزشکی قانونی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه مشترک مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT با سازمان پزشکی قانونی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور احصا کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت هوشمند خدمات پزشکی قانونی برگزار شد.

در این نشست علی اصغر انصاری، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با معرفی فعالیت‌های این مرکز در حوزه هوش مصنوعی و همکاری‌های آن با سایر مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی، درباره نحوه همکاری این مرکز با پزشکی قانونی گفت: این مرکز باید کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه پزشکی قانونی و میزان اهمیت و اولویت را بررسی و استخراج کند و آن را به موضوعات دیگر تسری دهد و سپس با توجه به موضوعات موجود پروژه تعریف کند.

وی ادامه داد: این کار در دو فاز باید انجام شود، فاز اول شناخت موضوع است که در این صورت سندی برای سازمان پزشکی قانونی تهیه می‌شود تا در مجموعه‌های مختلف سازمان، نیازمندی‌ها و کاربردها شناسایی شود و فاز دوم تهیه الگویی خواهد بود که می‌توان برای موارد مشابه و هم راستا آن را تسری داد.

در این جلسه رضا حاج منوچهری، معاونی سازمان پزشکی قانونی نیز با معرفی خدمات این سازمان، مشکلات و نیازمندی‌هایی که حل آنها با هوش مصنوعی محتمل است را بیان کرد.

وی افزود: هوش مصنوعی در حوزه پزشکی قانونی کاربردهای فراوانی دارد، از جمله در بخش تشریح و معاینات که نقش هوش مصنوعی بسیار حائز اهمیت است.

حاج منوچهری در خصوص شروع همکاری‌های دو جانبه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگان دو طرف را ارائه و اظهار کرد: در این کارگروه ما نیازمندی‌ها را مطرح می‌کنیم و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه، راه حل رفع نیازمندی‌ها را ارائه می‌کند. قاعدتاً زمانی می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم که مسئله به درستی واکاوی شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود مدیران مرکز هوش مصنوعی از کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی بازدید میدانی به عمل آورند تا با دیدن فرایند کار به صورت ملموس‌تر با مدل کار آشنا شده و بتوانند راه حل مناسب‌تری پیدا کرده و ادبیات مشترک بهتری شکل گیرد.

علاوه بر معرفی توانمندی‌های مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه در این جلسه، برخی از مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده از جمله سامانه ذکاوت، توسعه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و تدوین برنامه راهبردی هوش مصنوعی تشریح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه