تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:21
122 بازدید
کد خبر : 705

ضبط هوشمندی که فایلهای صوتی را به متن تبدیل می‌کند

ضبط هوشمندی که فایلهای صوتی را به متن تبدیل می‌کند

یک شرکت چینی از تولید ضبط دیجیتال هوشمندی خبر داده که مجهز به هوش مصنوعی است و می‌تواند متن فایل‌های صوتی را با دقت قابل قبولی پیاده سازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت چینی مابووی که قبلاً ساعت‌های هوشمند متنوعی نیز عرضه کرده بود مدعی است ضبط هوشمند این شرکت به طور خودکار فایل‌های صوتی را پیاده سازی می‌کند.

این محصول پس از تولید انبوه، ابزاری محبوب و مناسب برای روزنامه نگاران، دانشجویان و صاحبان مشاغل و کسب و کار محسوب خواهد شد. اگر چه ضبط صدای سخنرانان و معلمان از مدت‌ها قبل با استفاده از انواع دستگاه‌های الکترونیک ممکن شده اما پیاده سازی این فایل‌های حجیم و طولانی بسیار وقت گیر است و هوش مصنوعی می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

ابزار مذکور تنها ۲۰ گرم وزن دارد و حافظه آن برابر با ۱۶ گیگابایت است. برای محصول مذکور میکروفون نیز در نظر گرفته شده و یک الگوریتم کاهش دهنده صدای اضافی محیطی اصوات مزاحم محیطی را حذف می‌کند. فایل‌های ضبط شده با فرمت او جی جی یا ام پی تری ذخیره می‌شوند.

این دستگاه در زمان فروش با یک سال خدمات رایگان تبدیل صدا به متن عرضه می‌شود و فعلاً از دو زبان انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند. اما قرار است در آینده زبان‌های دیگری به آن افزوده شوند. دقت این دستگاه در زمینه تشخیص صدا و پیاده سازی صحیح لغات و جملات ۹۴ درصد برآورد شده است. نکته جالب آن است که این ضبط هوشمند به طور خودکار خلاصه‌ای از فایل صوتی را هم تهیه کرده و کلمات کلیدی و پاراگراف‌ها را هم مشخص می‌کند.

انتقال بی سیم فایل‌ها به لپ تاپ، رایانه یا گوشی با استفاده از وای فای یا بلوتوث، باتری ۳۰۰ میلی آمپری با شارژ ۴۰ روزه یا امکان ضبط ۱۰ ساعت صوت از جمله دیگر امکانات این ابزار ۱۰۰ دلاری است. اشتراک خدمات تبدیل صوت به متن بعد از گذشت سال اول متضمن پرداخت ۷۰ دلار در سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه